1

Onderwerp: Biscuit cake droog

Ik heb nu een aantal biscuit cake taarten gemaakt, maar ik vind dat ze of al droog zijn of heel snel droog worden qua smaak.
Kan iemand mij hiermee helpen, doe ik iets verkeerd?

Alvast bedankt voor de input

Re: Biscuit cake droog

Hoi,

Hoe lang en op welke temp bak je ze in de oven?
Als ze er te lang in staan kunnen ze te droog worden.
Je kunt ze tremperen (besprenkelen met druppels van iets lekkers zoals bijv. een lekkere topping, dan wordt het kapsel minder droog.
En hoe bewaar je ze?

3

degene die ik nu een aantal keer heb gemaakt zaten plus minus 40minuten in de oven bij een temperatuur van 160C (cake mix van fun cakes)
Daarna heb ik ze op een taartenrooster laten afkoelen tot de volgende dag.

Misschien een stomme vraag maar hoe werkt dat tremperen eigenlijk?

4

Je schrijft Biscuit Cake. Heb je een biscuit gebakken of een cake? Biscuit is droog van zichzelf. Cake zou lekker "sappig" moeten zijn

Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen

Heb je ze wel verpakt dan?? Een hele nacht onverpakt lijkt me niet slim.

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

Xantha schreef:

degene die ik nu een aantal keer heb gemaakt zaten plus minus 40minuten in de oven bij een temperatuur van 160C (cake mix van fun cakes)
Daarna heb ik ze op een taartenrooster laten afkoelen tot de volgende dag.

Misschien een stomme vraag maar hoe werkt dat tremperen eigenlijk?

Hoi,

Ik bak mijn kapsels (zoals dat heet) van biscuitmix altijd op 175 graden, dat gaat altijd goed. Minimaal 30 min. in de oven.
Tremperen is eigenlijk niets anders dan het besprenkelen van je kapsel. Dus als je limonadesiroop gebruikt, onverdunde siroop.
Doe je duim op de fles en besprenkel het kapsel met enkele druppels limonadesiroop.  Voor taarten voor volwassenen kun je ook een lekkere likeur hiervoor gebruiken, dat gaat op dezelfde manier.

Ik denk ook dat als je je kapsel laat staan tot de volgende ochtend, deze dan uitgedroogd is. Beter is om je kapsel te laten afkoelen (ongeveer 1 uur of minder) en dan verpakken in een plastic diepvrieszak of in een goed afgesloten bak met deksel. Dan blijft de biscuit lekker vers en zacht.