1

Onderwerp: Mijn eerste brouwsels... en dus ook eerste parade

Ik ben sinds een maand verslaafd geraakt aan het taarten maken... De Sinterklaas taart was mijn eerste. Het was eigenlijk een geintje en aangezien mijn nichtje een ernstige noten allergie heeft, moest ik een stukje vrij laten van fondant (dat wordt meestal namelijk gemaakt in een fabriek waar ook noten worden verwerkt... en we willen niet dat ze stopt met ademen!!)

http://www.mijnalbum.nl/Foto-QPLPQK6G.jpg

Daarna ben ik eens op dit forum gaan browsen en werd ik verliefd op de lussenstrik... Dit is mijn eerste probeersel. Let niet op de taart zelf, want ik had te weinig botercreme over van de Sinterklaastaart om hem strak af te smeren (valt niet op... :shh: )

http://www.mijnalbum.nl/Foto-VQ6W7VSS.jpg

Daarna was het de beurt aan de verjaardag van mijn middelste zoontje. Hij is helemaal gek op pinguins, dus ik dacht dat ik wel eens het boetseren kon gaan proberen. Als kind was ik ook al gek op kleien en ik vind het resultaat best mooi geworden. Mijn zoontje was er in ieder geval helemaal weg van!

http://www.mijnalbum.nl/Foto-JHT8LQ6F.jpg

En tot slot was kerst met mijn schoonfamilie aan de beurt.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-W4PE4SXC.jpg

Voor in januari mag ik een taart maken voor de verjaardag van een van mijn nichtjes die 5 wordt en voor een neef die 40 wordt! Ik ben beslist besmet met het decoratie virus, dus ik ben super blij met de kans om nog meer taarten te maken!

Never a failure, always a lesson!

2

Re: Mijn eerste brouwsels... en dus ook eerste parade

voor een 1e parade zeg ik WOW knap gedaan hoor!

Als dit je 1e taarten zijn dan beloofd dat nog wat...

Proost!

3

:thumb: harstikke leuek en mooie eerste taarten zeg :Y

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

4

Mooie eerste parade! :Y

Groetjes Willy

5

:thumb: Zeker erg knap, die strik helemaal. Ik ben ook nog niet zolang bezig maar een strik durf ik mij niet aan te wagen. Heb je daar een goede uitleg over gevonden?

Je kijkt, je proeft... en je bent verloren.

6

Wat knap meid! Als je er niet bijhad gezegd dat dit je eerste taartjes waren had ik gedacht dat je al jaren bezig bent!!!!

Groetjes Miriam

Nou zeker knap zeg! Leuke parade  :Y

Groetjes Romee,
Weer begonnen, net even anders!

Cootje schreef:

:thumb: Zeker erg knap, die strik helemaal. Ik ben ook nog niet zolang bezig maar een strik durf ik mij niet aan te wagen. Heb je daar een goede uitleg over gevonden?

Ik weet niet meer welke uitleg ik gebruikt heb, volgens mij een van dit forum. Ik heb er op gegoogeld en daarbij kwamen meerdere goede uitleggen naar boven. Ik vond het niet moeilijk om de lussen te maken. Alleen de strik netjes in elkaar krijgen was even prutsen...  :s

9

Nou dit is zeker knap. Ziet er al goed uit  :thumb:

Kleine tip:
Ik heb al meerdere taarten gemaakt voor kinderen met een zeer ernstige noten en pinda allergie. Voor een pinda en noten vrij fondant kun je Satin Ice fondant gebruiken. Dit fondant bevat geen sporen van noten of pinda. Zo kun je je taart helemaal bedekken met fondant en hoef je geen stukje vrij/open van fondant te laten.

Groetjes van Suus.

To much off a good thing, can make something wonderfull.....

10

susannah schreef:

Nou dit is zeker knap. Ziet er al goed uit  :thumb:

Kleine tip:
Ik heb al meerdere taarten gemaakt voor kinderen met een zeer ernstige noten en pinda allergie. Voor een pinda en noten vrij fondant kun je Satin Ice fondant gebruiken. Dit fondant bevat geen sporen van noten of pinda. Zo kun je je taart helemaal bedekken met fondant en hoef je geen stukje vrij/open van fondant te laten.

Groetjes van Suus.

Geweldige tip Suus, heel erg bedankt! Daar zal ik de volgende keer zeker gebruik van maken.

11

Wat een leuke parade

12

Super parade! Het is niet te zien dat het je eerste taarten zijn, knap hoor!
Mijn favorite is de taart met de pinguins.

Shower the people you love with love - James Taylor and me ;-)

13

heel leuk!! mooie pinguins!!

14

Cootje schreef:

Kijk......

tartacadabra.com/nl_main.html

Daar kan je een hele goede, duidelijke, how-to vinden voor de lussenstrik.

15

annick67 schreef:
Cootje schreef:

Kijk......

tartacadabra.com/nl_main.html

Daar kan je een hele goede, duidelijke, how-to vinden voor de lussenstrik.

Dat is inderdaad degene die ik er naast heb gehouden toen ik de strik maakte! Bedankt voor het opzoeken :Y

:thumb:  :thumb:  :thumb:
Super goed gedaan voor de eerste keer!

Er is altijd wel een reden voor Taart!

Sjeeeeeemig, bij zulke parades zakt de moed me altijd in de schoenen... Zo mooi, zo strak, en dan veel korter bezig zijn met taartenbakken dan ik.... *zucht* Ik zal maar blijven oefenen dan...  ;)

Maarruh, errug mooi gedaan dus!! :D :D

Een taart maakt van elke gelegenheid een speciale gelegenheid!