1 Laatst bewerkt door Bakelover (31-12-2011 21:02)

Onderwerp: geboortecc bakken-invriezen- decoreren en dan...?

Ik mag voor mijn tante geboortecc maken, ik ben nog een amateurtje en wil dus dat mijn 1e "opdracht"  goed lukt!

Wat dus het probleem is met kraamvisites: niet iedereen komt tegelijk!
Zij woont in Rhenen, ik in Veenendaal. Vindt het niet erg om elke x heen en weer te crossen op m'n fietsje(jaja, heel sportief! :lol: ) maar aangezien ik 13  ben en dus doordeweeks op school zit :grr:  lukt dat niet. (dan zou ik dus wel voor een weekje bij haar kunnen logeren!Leuk :Y  :lol: )
Maarja even terug op het onderwerp komend :D
Hoe moet ik dit aanpakken?
Wil de cc  invriezen en de deco's alvast maken en dan in elkaar zetten maar hoe bewaart mijn tante ze dan?(volgens mij hoop ik dat de baby op vrijdag of zaterdag geboren wordt!) het zijn toch een stuk of 50-60 cc die ik moet maken en over ruim 3 weken is ze uitgerekend...

aub reageer snel! want ben nu echt  te zenuwachtig dat ik deze opdracht moet afzeggen! :s

2

Re: geboortecc bakken-invriezen- decoreren en dan...?

Je zou de decoratie inderdaad al helemaal op een onderplaatje ( van fondant of marsepein), af kunnen maken. kan je tante zelf het aantal cc uit de vriezer halen en hoeft ze dan alleen de decoratie er op te leggen.  De deco wel goed in plastic inpakken anders droogt het te snel uit en krijg je ze niet meer mooi op de cc.
Succes

Het Taartmoment - eetbare kunst met een persoonlijke touch.
Website - Facebook

3

Bakelover schreef:

Ik mag voor mijn tante geboortecc maken, ik ben nog een amateurtje en wil dus dat mijn 1e "opdracht"  goed lukt!

Wat dus het probleem is met kraamvisites: niet iedereen komt tegelijk!
Zij woont in Rhenen, ik in Veenendaal. Vindt het niet erg om elke x heen en weer te crossen op m'n fietsje(jaja, heel sportief! :lol: ) maar aangezien ik 13  ben en dus doordeweeks op school zit :grr:  lukt dat niet. (dan zou ik dus wel voor een weekje bij haar kunnen logeren!Leuk :Y  :lol: )
Maarja even terug op het onderwerp komend :D
Hoe moet ik dit aanpakken?
Wil de cc  invriezen en de deco's alvast maken en dan in elkaar zetten maar hoe bewaart mijn tante ze dan?(volgens mij hoop ik dat de baby op vrijdag of zaterdag geboren wordt!) het zijn toch een stuk of 50-60 cc die ik moet maken en over ruim 3 weken is ze uitgerekend...

aub reageer snel! want ben nu echt  te zenuwachtig dat ik deze opdracht moet afzeggen! :s

hoi! wat leuk maar lastige opdracht! je kunt alle cupcakes met decoraties invriezen en dan kan je tante er zoveel als ze nodig heeft uit de vriezer halen en laten ontdooien, gaat prima en de smaak is hetzelfde!
succes!

4

ilona2608 schreef:

je kunt alle cupcakes met decoraties invriezen en dan kan je tante er zoveel als ze nodig heeft uit de vriezer halen en laten ontdooien, gaat prima en de smaak is hetzelfde!
succes!

ja zo zou ik het ook doen. Decoreren...bij je tante in de vriezer en er als het zo ver is uit halen wat ze nodig heeft :Y

5

oke, bedankt voor de tips!
doe het gewoon op die manier.
nu ineens niet meer zo zenuwachtig, hoe zou dat toch komen? :D

Liefs