Onderwerp: RedVelvet Cake
Voor het eerst deze cake met rode bieten, Hij is heerlijk
. Eerst zo gebakken om te proeven en kijken of hij genoeg kon rijzen.
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taarten Parade » RedVelvet Cake
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Voor het eerst deze cake met rode bieten, Hij is heerlijk
. Eerst zo gebakken om te proeven en kijken of hij genoeg kon rijzen.
Rode bieten?
Kun je me niet een stukje opsturen, want ik ben wel erg nieuwsgierig, haha! 
Dat lijkt me een beter alternatief dan alle chemische kleurstoffen. Hoe heb je het gedaan?
Tieneke
ik lees effe mee
met dat rijzen is het wel goed gekomen lijkt mij zo 
in plaats van rode kleurstof, heb ik een potje rode bieten gepureerd, niet helemaal fijn, klein beetje sap gebruikt van de rode bieten en half boter, half olijfolie mild daarbij 1 thl baking soda met 10ml bruine azijn apart in een kommetje dit gaat bruisen erbij gieten en heel kort mengen. De cakevorm heb ik verhoogd met bakpapier zodat hij goed omhoog kon rijzen zonder over de rand te lopen. Al met al nog goed gelukt, omdat mijn dochter hem er al uit had gehaald bij de 1e piep (nog niet gaar) meteen terug in de oven is gelukkig nog goed gekomen. 
en hoe smaakte de cake? 
Echt heel erg lekker absoluut voor herhaling vatbaar. Dit is trouwens geen nieuw recept de "oudere" amerikaanse recepten is met rode bieten omdat ze natuurlijke kleurstoffen gebruikten.
Nou, wat een idee zeg. Ik wil dit weleens uitproberen met biscuitdeeg of cupcakes. Bedankt voor je uitleg.
Tieneke
heb je misschien het hele recept voor me?

ik dat snert ding elke keer in 3en bakken! zie ik hier gewoon een superhoge taart!
jummmm love red velvet
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taarten Parade » RedVelvet Cake