1

Onderwerp: (TIP) low budget poedersuiker

Voor de mensen onder ons die een goede hakker, keukenmachine o.i.d. hebben (ik gebruik zelf de moulinex hakker) hierin kun je heel goed zelf je poedersuiker maken. Ik doe een laagje suiker in mijn hakker en hak dat dan 10 keer 10 seconden. Dan proef ik even of het idd fijn is en dat is dus bij mij altijd wel zo. Op deze manier heb je 1,5 kilo poedersuiker voor 1,09.
Ook maak ik altijd zelf marshmellowfondant (dit is uit nood geboren omdat mijn dochter koemelkallergie heeft) alleen doe ik dan 400 gram poedersuiker op 300 gram marshmellow's omdat ik dan dunner uit kan rollen. Eerlijkheid gebied mij te zeggen dat gekocht fondant makkelijker werkt maar ja als het geld je niet op de rug groeit moet je toch ergens bezuinigen.

2

Re: (TIP) low budget poedersuiker

Let wel op: poedersuiker is niet hetzelfde als suikerbakkerspoeder. Aan de laatste zijn (juist) enkele andere ingrediënten (o.a. geen zetmeel en nog fijnere structuur).

Hoi

Maar als je dochter een koemelkallergie heeft, moet je wel oppassen dat ze geen marshmellowfondant eet, die wordt namelijk gemaakt in een fabriek waar ook fondant gemaakt wordt. Als je goed op de verpakking kijkt van het ingrediënt dat je nodig hebt, zul je bij sommige soorten marshmellowfondant ook zien dat er op staat:
Dit product kan sporen bevatten van melk, ei en amandelen.
Mijn dochter had namelijk ook een koemelkallergie.

4

Ja precies vandaar ook dat ik de marshmellowfondant zelf maak...zonder koemelk dus!
Wat suikerbakkerspoeder betreft, dat gebruik ik toch al niet om de simpele reden dat ik dat veel te duur vind en ik persoonlijk vind dat poedersuiker net zo goed werkt.

als ik marshmallow fondant maak doe ik er wel 1 kg poedersuiker bij, dus niet 400g ( :think: lijkt me erg weinig) dan is het prima en heel makkelijk uit te rollen hoor.

I never met a calorie I didn't like....

6

Als ik 500 gram poedersuiker op 300 gram marhmellows doe dan is het zo droog dat het aan alle kanten scheurt. Ik snap niet dat jij daar dan geen last van hebt. Of voeg je nog iets toe behalve marshmellows en water? (1 kg lijkt mij erg veel :think: )

7

Je zou ook misschien bij de plaatselijke oliebollen boer kunnen vragen naar groot verpakking poedersuiker.
Ik heb dat gedaan en voor €6,- kreeg ik 10 kilo poedersuiker.

Chennie schreef:

Als ik 500 gram poedersuiker op 300 gram marhmellows doe dan is het zo droog dat het aan alle kanten scheurt. Ik snap niet dat jij daar dan geen last van hebt. Of voeg je nog iets toe behalve marshmellows en water? (1 kg lijkt mij erg veel :think: )

nee, alleen marshmallows en water. (beetje crisco op je handen)

maar dat is het recept hoor, en het scheurt helemaal niet, erg flexibel.

als het te droog is heb je waarschijnlijk gewoon te weinig water gebruikt. een klein laagje doe ik er altijd in

9

Volgens het recept wat ik had moest ik 3 eetlepels water op 300 gram marshmellows doen en dan wordt het dus droog en scheurt het. heb je enig idee hoeveel water jij er in doet dan?
Plaatselijke oliebollenboer hebben we hier niet (achtergebleven gebied).

10

Je keukenmachine kan bot worden of kapot gaan van suiker blenderen..
Ik koop t wel gewoon zo duur is t nou ook weer niet

11

Ik gebruik altijd een oude electrische koffiebonenmolen om mijn poedersuiker te maken. Gaat super snel!

Ik wens iedereen hele fijne feestdagen en een goed 2012!!

wel wat meer dan 3 eetlepels, geen idee, gewoon een scheutje, zodat de onderste marshmallows onder staan. het gaat op gevoel. maar google maar eens op recepten, dan zie je dat er meestal wel een kilo in gaat.

13

Ha ha dat heb ik al gedaan maar ik kom alleen recepten tegen met 2 eetlepels water en 500 gr suiker. Maar ik probeer het eens met meer water misschien lukt het. Bedankt voor je uitleg.
Ja dat had ik ook al gehoord dat zo'n oude koffiemolen ook goed werkt.
Ik koop t wel gewoon zo duur is t nou ook weer niet
"Nee oke voor jou misschien niet maar als je de dubbeltjes moet omdraaien is 83 cent voor 250 gram echt wel heel veel meer dan 1,09 voor 1,5 kilo.  Als je een goed mes hebt kan je heel wat kilootjes draaien voordat ie eens een keertje bot wordt hoor.
Maar goed het was/is alleen maar een tip hoor. Als ik genoeg geld zou hebben zou ik het ook lekker gewoon kopen. Is per slot van rekening toch een stuk makkelijker.

14

Tsja inderdaad, als... Maar ik weet niet wat jij meer waard vind, besparen op suiker of je machine naar de haaien helpen wat duurder is en dan kan je helemaal geen taarten meer maken wat extreem pet zou zijn...

15

Zoals ik al zei heb ik een goede hakker en de kosten van een nieuw mes heb ik er zo uit want zo duur is een mes niet. Bovendien kan ik heel veel kilootjes (heb ik inmiddels al gedaan dus ik spreek uit ervaring) suiker hakken voor mijn mes bot is.  Het ding wat ik heb is gemaakt om te hakken en koffiebonen te malen dus waarom dan geen suiker????
Wat betreft jou als....kan ik alleen maar zeggen dat ik heel blij voor jou ben dat jij gewoon poedersuiker kan kopen omdat dat toch niks kost. Ik zou willen dat ik dat ook kon. Helaas is dat niet aan de orde. Bij ons is het zo dat als ik een taartje kan verkopen we weer een dag eten hebben dus hoe goedkoper de poedersuiker deste meer winst en deste voller de bordjes van mijn 2 meiden zullen zijn!

16

Misschien een passende tip..... 250 gram poedersuiker momenteel in de aanbieding bij de lidl  €0,49 misschien is dat nog weer goedkoper, zullen momenteel wel bij meer supermarkten in de aanbieding zijn ivm oliebollen tijd zeg maar.
Succes.

17 Laatst bewerkt door SOPHIEKE (29-12-2011 22:59)

1 x is genoeg......

18

Ben eigenlijk wel benieuwd hoe je de marshmellowfondant maakt.
Wat is het recept en hoe bereidt je het?

19

Freyja schreef:

Ben eigenlijk wel benieuwd hoe je de marshmellowfondant maakt.
Wat is het recept en hoe bereidt je het?

Misschien eens bij de recepten kijken in de linkerkolom? O-)

Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen

20 Laatst bewerkt door Chennie (30-12-2011 00:07)

@Sophieke, dat is 1,80 duurder en da's idd niet duur. Ik heb inmiddels al wat pakjes ingeslagen voor de evt spoedgevallen.
Het recept van marshmellowfondant kan je via google vinden.
@etmc, ...

21

Chennie schreef:

@Sophieke, dat is 1,80 duurder en da's idd niet duur. Ik heb inmiddels al wat pakjes ingeslagen voor de evt spoedgevallen.
Het recept van marshmellowfondant kan je via google vinden.
@etmc, heb inmiddels een beetje een beeld van jou persoontje gekregen. Kan alleen maar zeggen tsjonge jonge, 22 jaar en dan zo'n persoonlijkheid!

Sorry maar is het nou nodig om ETMC zo af te kraken?  :s  :think:

22

De rubriek V&A 2e kans is oa voor tips/aanbiedingen bij reguliere winkelketens............deze tip mag naar de rubriek Taartdecoratie algemeen [MOVE] -> daarheen dus.

Verder zou het erg prettig zijn als we elkaar met respect behandelen......... :Y en ON topic blijven.

23 Laatst bewerkt door Chennie (30-12-2011 00:06)

.

24

Als je je zo enorm verdiept had had je gezien dat ik 23 ben  ;)

25 Laatst bewerkt door Chennie (30-12-2011 00:08)

...