1

Onderwerp: Praliné bonbons

Alvast ter voorbereiding van de vakwedstrijden voor leerling bakkers.
bonbons met een zelfgemaakte praliné vulling  :)
om je vingers bij af te likken !

http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/s320x320/405770_2305412928283_1638087905_1836475_54881117_n.jpg

voor al uw gebak groot en klein moet u bij bakker moniek zijn : www.wix.com/bakkermoniek/zwambag

2

Re: Praliné bonbons

ohw jammie! Dat ziet er heerlijk maar ook heel mooi uit!

Groetjes Daniëlle

3

nice wou dat ik nog mee mocht doen maar ben te oud :(

4

Wil je ons niet stiekem verklappen hoe je de praliné maakt.....?

:Y

Even de wereld om je heen vergeten!!! Heerlijk!

5

gewoon caramel maken en dan veel bebruneerde hazelnoten erdoor roeren als de caramel klaar is. en dan in een keukenmachine fijn malen, maar net zolang (duurt 10 min ofzo) krijg je opeens van dat poeder een pasta, en daar doe je nog wat gesmolten melkchocolade bij roer je door elkaar en klaar is kees ;)

voor al uw gebak groot en klein moet u bij bakker moniek zijn : www.wix.com/bakkermoniek/zwambag

6

voor de praliné:
150 gr gepelde hele hazelnoten.
1 vanille stokje
130 gr fijne kirstalsuiker.
80 gr melkchocolade
20 gram pure chocolade.

eerst caramel maken , dus dun bodempje suiker in de pan doen tot dit begint te smelten en daar steeds wat suiker opstrooien, de merg van de vanillepeul mag er ook meteen bij (stokje zelf niet)
niet Té bruin laten kleuren, hoe donkerder de suiker (karamel) word hoe bitterder het word.
haal van t vuur en roer de hele hazelnoten erdoor. schep dit mengsel op een silliconen vel of gewoon bakpapier en laat dit afkoelen.
dan als het koud is door de keukenmachine fijnmalen, dit duurt 10 min want dan zie je dat het een pasta word. dit moet een hele fijne redelijk dunne pasta worden.
chocolade smelten en bij de pasta voegen, goed doorroeren en klaar.

7

http://vrouwenpower.nl/smilies/forumsmiley1066.gif
dit ga ik zeker een keertje maken

je kan best 3 keer vallen, als je maar 4 keer opstaat

8

moniekz schreef:

gewoon caramel maken en dan veel bebruneerde hazelnoten erdoor roeren als de caramel klaar is. en dan in een keukenmachine fijn malen, maar net zolang (duurt 10 min ofzo) krijg je opeens van dat poeder een pasta, en daar doe je nog wat gesmolten melkchocolade bij roer je door elkaar en klaar is kees ;)

Gewoon even dit en dan gewoon even dat... Klinkt heel makkelijk als je het zo zegt  :lol: Ben blij met je berichtje waar wat aantallen instaan  :lol:  Die ga ik opslaan, altijd handig.

Enne je bonbons zien er super chique uit zeg, super!!!!

www.partycupcake.nl voor Springerle Moulds! Like m'n Facebook.

9

ziet er lekker uit. Bedankt om het recept te delen.

Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen

10

De bon bonnetjes zien er goed uit  :D !
En bedankt voor het delen van je recept... ga ik zeker een keertje proberen!