1 Laatst bewerkt door jo-oosie (29-12-2011 13:13)

Onderwerp: ervaring Glanspoeder Rainbow Dust

ik heb glanspoeder van Rainbow Dust, maar krijg deze met een kwastje niet gelijkmatig verdeeld over mijn fondant voor de cupcakejes.
Er mee verven lukt wel, maar ik gebruik meer en liever een gepoederde look...

heb er ook één van Sugerflair en die verdeeld veel fijner en gelijkmatiger, hebben nog meer mensen die ervaring?
(jammer genoeg geen sugerflair meer in de webshop hier... :s )

Graag tips om de RD silk goed te verdelen....

Wat je met liefde maakt, mag je absoluut met gepaste trots showen....  ;-)

2 Laatst bewerkt door cobo (29-12-2011 13:20)

Re: ervaring Glanspoeder Rainbow Dust

Ik lees even mee want ik heb hetzelfde probleem.
Ik krijg het ook veel mooier met de sugerflair. De rainbow dust wordt heel vlekkerig

3 Laatst bewerkt door jo-oosie (29-12-2011 13:28)

ja, idd vlekkerig , heb je net wat leuks geknutseld, 'verpest' je het met dusten...   :grr:

ik heb al wel een ander adresje voor de sugerflair, maar wil graag weten of het mogelijk is om de RD gelijkmatig te verdelen....

4

ik steek mijn kwastje in het potje en dan eerst wat uitwrijven met ronddraaiende bewegingen op een keukenpapiertje zodat er maar een beetje aan je kwastje hangt. Dan dusten en elke keer vanop het keukenpapier wat nemen door rond te draaien in de dust die op je keukenpapiertje ligt. Ik haal dus maar elke een klein beetje uit de pot en dan met nog minder beetje bij beetje dusten.
Wat ook wel eens durft helpen bij mij (maar werkt bij mij vooral bij heel lichte kleuren fondant) is wat maizena over het te dusten oppervlakte borstelen en het er terug af borstelen zo is mijn fondant echt goed droog en kan de dust minder vlekken maken.  (zoiets als je benen eerst met dagcreme insmeren vooraleer je met zelfbruiningscreme insmeert om geen vlekken te krijgen  :lol: )

Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen

5

Misschien als je het met een grote kwast doet (soort van make-up kwast?)
Voor de magic sparkles gebruik ik een pump-brush, dat gaat super: http://www.deleukstetaartenshop.nl/gere … -3387.html

6

:/

xhafal schreef:

ik steek mijn kwastje in het potje en dan eerst wat uitwrijven met ronddraaiende bewegingen op een keukenpapiertje zodat er maar een beetje aan je kwastje hangt. Dan dusten en elke keer vanop het keukenpapier wat nemen door rond te draaien in de dust die op je keukenpapiertje ligt. Ik haal dus maar elke een klein beetje uit de pot en dan met nog minder beetje bij beetje dusten.
Wat ook wel eens durft helpen bij mij (maar werkt bij mij vooral bij heel lichte kleuren fondant) is wat maizena over het te dusten oppervlakte borstelen en het er terug af borstelen zo is mijn fondant echt goed droog en kan de dust minder vlekken maken.  (zoiets als je benen eerst met dagcreme insmeren vooraleer je met zelfbruiningscreme insmeert om geen vlekken te krijgen  :lol: )

whaha, bruiningscreme....
Laat ik nou net op bruine fondant de glans willen krijgen...  :lol:
Ik gebruik net als jij ook heel weinig en dat gaat met lichte fondant best goed, maar met de donkere dus niet jammer   :/

7

Als je crisco hebt gebruikt met uitrollen, gaat dusten ook niet lekker.......

8

Ow... 3x geplaatst, huh???

9

Ik zal er 2 verwijderen..... ;)

10

ik dacht al dat het aan mij lag want bij mij gaat dat ook steeds mis.... ik lees dus mee ;-)

11

Inderdaad heel weinig gebruiken, zoals Xhafal zegt eerst je kwastje goed afdoen op een keukenpapiertje. Beter 3 dunne laagjes dan 1 dikke.
Het mooiste resultaat krijg je als de kleur van de dust zoveel mogelijk de kleur van de fondant/marsepein benaderd. (behalve bij zilver, dat kleurt het mooist op zwart  ;))

Overigens geen maizena gebruiken bij marsepein.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties