Onderwerp: Ik vond Dominique altijd best een leuke naam...

.... totdat ik 'm met Funky Tappits-letters op 'n taart moest plakken  :x Wat een drama! Ondanks dat ik de letters heb laten drogen, verschoof er toch 2 keer een letter, wat resulteerde in (kleine) lijmvlekjes (grrrr!) en ik heb -per ongeluk- in plaats van de 'n' de 'u' omgekeerd opgeplakt... Vervolgens werd ik zo zenuwachtig dat de letters aan m'n vingers vast gingen smelten, haha!

Sorry voor de slechte foto's, op mijn fototoestel staan betere maar ja, kabeltje nog steeds kwijt he...

De opdracht was een taart met een paard, naam en leeftijd, en haar lievelingskleuren waren paars en roze.

Heeft iemand nog tips over hoe ik mijn parelrandje strakker krijg? Heb nu vaak scheurtjes en van die frutseltjes eraan...

Dit is trouwens mijn tweede paardje :D I'm getting the hang of it ;)

http://www.mijnalbum.nl/Foto-66DW7HIY.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-NLN4EUVN.jpg

Een taart maakt van elke gelegenheid een speciale gelegenheid!

2

Re: Ik vond Dominique altijd best een leuke naam...

:lol: Geef mij ook maar liever Jan of Piet of Eva  ;)
Het is wel een heel leuke taart geworden

3

Heel mooi!! En ook mooie kleuren gebruikt... :thumb:

4

:lol:  :lol:  Ik ben ook altijd aan het worstelen met die krengen....
Wel een leuke taart geworden :thumb:

Dat gaat er wel in...tussen neus en kin!
groetjes Jolanda

5 Laatst bewerkt door daanmaxrik (28-12-2011 14:07)

Solly...1 keer is genoeg!!! :lol:  :D

Dat gaat er wel in...tussen neus en kin!
groetjes Jolanda

6 Laatst bewerkt door Madame Gâteau (28-12-2011 21:18)

Ik vind het een leuk taartjes met een schattig paardje erop :Y

Voor de parelrandjes, ik rol altijd een sliertje, op maat van de parels die ik wil maken,met m'n smoother, dan wordt het sliertje mooi glad, soms zelfs gladder dan met de sugargun.

Vervolgens leg je het sliertje op de mold en zachtjes erin duwen en de restjes wegsnijden, vervolgens vrijf ik net zolang met m'n vinger totdat er niets meer buiten de parels komt. Beetje moeilijk uitleggen.Vervolgens de parelsketting uit de mold drukken.
Mold omhoog trekken en zachtje met je wijsvinger op de achterkant drukken. :rolleyes:  :think:  :nooo Nou als je m'n uitleg begrijpt dan vind ik dat echt heeeeuuul knap  :lol:

Madame Gâteau schreef:

Ik vind het een leuk taartjes met een schattig paardje erop :Y

Voor de parelrandjes, ik rol altijd een sliertje, op maat van de parels die ik wil maken,met m'n smoother, dan wordt het sliertje mooi glad, soms zelfs gladder dan met de sugargun.

Vervolgens leg je het sliertje op de mold en zachtjes erin duwen en de restjes wegsnijden, vervolgens vrijf ik net zolang met m'n vinger totdat er niets meer buiten de parels komt. Beetje moeilijk uitleggen.Vervolgens de parelsketting uit de mold drukken.
Mold omhoog trekken en zachtje met je wijsvinger op de achterkant drukken. :rolleyes:  :think:  :nooo Nou als je m'n uitleg begrijpt dan vind ik dat echt heeeeuuul knap  :lol:

Ik denk dat ik het begrijp :D Alleen het rollen met de smoother moet ik denk ik proberen voordat ik het begrijp :D :P Bedankt voor de tips! Zal ze zeker gaan toepassen  :thumb:

Een taart maakt van elke gelegenheid een speciale gelegenheid!

8

leuke taart. en niet te streng voor jezelf zijn!

Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen