1

Onderwerp: Vanille creme of andere smaken?

Misschien een hele domme of stomme vraag, maar een gewone vanille creme ( of een andere smaak) hoe maken jullie die eigenlijk?
Ik heb alleen nog maar slagroom en chocomousse gebruikt als vulling maar wil weer eens iets anders.

2

Re: Vanille creme of andere smaken?

De botercreme mix van de webshop :)

Groetjes Laura!

3

met botercrememix en smaakstoffen bv van patidess kan je heel veel verschillende creme's maken.

ook zonder mix maar dan moet je vaak met eieren endergelijke werken, is veel lastiger maar kan ook hoor.

Wat een bloemetje?  nee van mij krijg je een taart!!!

4

Idd botercrememix, vind "gewone" botercreme persoonlijk te...tja...boterig :S :D

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

5

Kadohke schreef:

Idd botercrememix, vind "gewone" botercreme persoonlijk te...tja...boterig :S :D

Gewoon ontzettend goor :P

Groetjes Laura!

6

En als je hem toch zelf wil maken?

7

Voor het afsmeren heb ik 1:1 botercreme (250 gram boter met 250 gram poedersuiker lang kloppen.) heb eigenlijk ook nooit gevuld met botercreme. lees ff mee want ben wel benieuwd.

8

mirjan schreef:

En als je hem toch zelf wil maken?

dan staan er in de kolom hiernaast recepten, die jezelf kan maken

Wat een bloemetje?  nee van mij krijg je een taart!!!

9

Ik heb wel eens kookpuding met vanille smaak door mijn botercreme gedaan ,was heel lekker .puding wel laten afkoellen en roeren voor je hem er bij doet

probeer maar eens

groetjes peter

10

Als je botercreme als vulling zelf wil maken, zou ik merengue botercreme maken. Het recept staat hier op de site volgens mij, maar anders ook op www.tartacadabra.nl te vinden.
1:1 botercreme als vulling is niet echt aan te raden, als je het toch wilt proberen zou ik er wel een smaakje aan toevoegen (met witte chocoladepasta vind ik het niet heel vies meer :D).
Heb je banketbakkersroom al een keer geprobeerd? Met wat botercreme erdoor gemixt, een blikje mandarijnjes en een laag viervruchtenjam is het een erg lekkere vulling!

11

Ik heb de ervaring om 1:1 botercreme te gebruiken om af te smeren zodat de marsepein of fondant niet gaat zweten.
Gebruik de botercreme mix van funcakes om te vullen.
Ik ga van de week proberen om er wat vanille extract doorheen te doen. ben een kerst taart aan het maken met chocolade beslag en vanille vulling onder en kersen als tweede laag daar over een witte fondant met kerst tafereel waaronder een gingerbread huisje een kerstboom een iglo en wat pinguins.

12 Laatst bewerkt door rorico (21-12-2011 00:50)

voor dijkjes en afsmeren gebruik ikzelf de 1:1 bc MET een zakje vanillesuiker! haalt de botersmaak weg :D smaakt dan beetje naar cakebeslag,haha

creme met smaakje
dan gebruik ik de bc mix van de webshop en daar kan je alles doorgooien.
bijv water vervangen voor een vruchtensap/limonade naar keuze
jam
patidess
cacaopoeder
maar ook bijv het poeder van de saromapudding.
je hebt er maar heel weinig van nodig hoor! had laatst de bananensmaak van saroma(oetker) dacht, gooi er kwart in, nou, veeeel te sterk, dus nog lading mix gemaakt, die erbij door en toen was het goed,haha. (en de rest in porties ingevroren :P )

Je kunt alleen tijd verspillen,als je vergeet ervan te genieten

13 Laatst bewerkt door bollebeaus (28-12-2011 01:35)

mijn kersttaart is af en bijna op.
heb foto geplaatst op een nieuw topic eerste grote kersttaart.
bij de taarten parade.

gr richard

14

De bc die ik gebruik om af te smeren...de 1 op 1 bc...daar heb ik bij de laatste taarten vanillesmaak (extract van dr Oetker) aan toegevoegd....is erg lekker. Maar de 1 op 1 bc als vulling gebruiken vind ik persoonlijk een wat te zware vulling....mss idd de merengue-bc...ga ik zelf ook eens proberen

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery