Onderwerp: Droog biscuit en cake

Ik ben pas net begonnen en in de afgelopen weken heb ik enkele taarten gemaakt en van mijn critische ouders en oma kreeg ik te horen dat de taart iets te droog was.

Van mijn oma kreeg ik de tip om (meer)boter te gebruiken.

Ik zelf denk dat het ook nog wel aan de combi-oven kan liggen die ik gebruik. Omdat ik pas net deze hobby heb opgepakt hebben we niet nagedacht over de oven toen we de keuken kochten. Mijn oventje kan alleen maar met 25 graden omhoog, dus 150 - 175 - 200 graden etc...Ik heb mijn oven meestal op 175 graden staan en bak dan wat langer.

Wie heeft er goed tips voor mij?

Re: Droog biscuit en cake

Wat is er precies droog dan? Cake of biscuit?
Biscuit is droog van zichzelf, en daar hoort geen boter in. Wel kun je moscovisch gebak maken, dat komt in de richting van biscuit met boter, maar er zijn ook mixen voor.
Biscuit kun je tremperen met een siroopje of iets van likeur.
Cake hoort niet droog te zijn, dus dat zal aan het recept liggen :)

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

Al even geleden dat ik op het forum ben geweest. Had al wel je reactie gelezen.

Ik heb ondertussen verschillende recepten uitgeprobeerd en een favoriet gevonden om mee te werken: dankzij de site!

Dank je

4 Laatst bewerkt door JPS (27-12-2011 15:49)

Ik weet niet of het werkt maar heb je al eens geprobeerd om een schaaltje heet water onder je bakblik in de oven te zetten?
Dan zal de lucht in je oven iets vochtiger zijn en de biscuit minder uitdrogen. Tegelijkertijd verhoogd dat vocht de warmte overdracht waardoor ie sneller gaar zou moeten worden.
Let op,  geen garantie hoor, dit is mijn theorie en dus geen praktijkervaring hiermee.
Mijn eigen oven kan ik nl wel goed instellen voor biscuit.

Gr,
John

Oordeel niet over mensen voordat je ze goed kent, de waarheid zou je nog kunnen verbazen.