1

Onderwerp: Cupcakepapiertjes vet

Ik heb nu cupcakepapiertjes en die worden helemaal vet. Je ziet het motief haast niet meer van het papiertje, doordat ze vet zijn.
ik gebruik 125 gram boter, 125 gr suiker 125 gr zelfr. bakmeel en paar lepels melk en twee eieren.

Kan iemand me die uitleggen ik heb papiertjes van PME
laat ze uit de bakvorm afkoelen.

2

Re: Cupcakepapiertjes vet

Misschien hele stomme vraag maar ik heb t zelf 1e x per ongeluk gedaan :cool:  : Je vet de cakeblik niet in toch?

3

Dè oplossing : cupcakepapiertjes van House of Marie óf Culpitt gebruiken .

Carpe Diem !

4

monique63 schreef:

Dè oplossing : cupcakepapiertjes van House of Marie óf Culpitt gebruiken .

Helemaal mee eens, deze papiertjes zijn NIET vet, had ik wel bij die van Wilton.
Bijkomende ellende wat ik dus heb, die van HoM en Culpitt laten bij mij los!! Dit heb ik voor die tijd nooit gehad.

Mijn faceboekpagina met mijn taartjes
http://www.facebook.com/pages/Home-made … 1595328591

5

Oké maar goed daar heb ik nu niets aan. Ligt dus echt aan de papiertjes.
En nee ik vet het blik niet van te voren in  :rolleyes:  :lol:

Nou dat heb ik dus ook altijd, al mijn cupcakes druipt het vet uit de papiertjes. Ik vet mijn vorm ook niet in. Dus het ligt echt aan de papiertjes die je gebruikt?? Ik dacht ook dat ik te veel boter ofzo had.

7

Heb andere gehaald en het probleem is weg. :Y

8

Presto schreef:

Heb andere gehaald en het probleem is weg. :Y

Welke heb je nu gehaald ?

Mijn faceboekpagina met mijn taartjes
http://www.facebook.com/pages/Home-made … 1595328591

9

Weet niet het merk, maar het komt bij de Eiteweert weg. Dat is een winkel bij ons in de buurt. Hier haal ik ook m'n biscuitmix weg.
Maar deze zijn wat zwaarder van kwaliteit.

10

Met roomboter had ik dat ook, met margerine niet. En voor dat er geroepen wordt; das niet lekker....probeer het, ik vind ze lekker!

Enkel met het hart kan men goed zien,
het essentieële is onzichtbaar voor de ogen.

11

Welke margarine gebruik je dan?

Ik maak mijn cup cakes ook altijd met margarine, die van de euroshopper van de AH. Ik vind ze altijd erg lekker.

13

ik gebruikte ook altijd roomboter en als ik dan mijn papiertjes uit het blik haalde waren ze gewoon nat aan de onderkant en het zat zelfs in het blik.

De laatste keer heb ik ook ES margarine gebruikt en toen was het echt een stuk minder.

Qua papiertjes bevallen me de papiertjes van HoM goed, maar ook die van Rice!! Groen met roze en kersjes erop. Ook die van dr Oetker (de gekleurde) vind ik niet verkeerd.

Ik ga nu eens de papiertjes van Dille en Kamille proberen. Had laatst eens papiertjes van het tuincentrum hier. Roze en paars gestippeld, zo schattig! Maar ze zijn te groot voor mijn cupcakeblik, dus bakken ze in de cake en ook deze schijnen helemaal door....

14

Het is mij ook eens overkomen met de bakvormpjes van PME, die gebruik ik dus niet meer.

15

Presto schreef:

Weet niet het merk, maar het komt bij de Eiteweert weg. Dat is een winkel bij ons in de buurt. Hier haal ik ook m'n biscuitmix weg.
Maar deze zijn wat zwaarder van kwaliteit.

Hoe bevalt de mix?? is van de eigen merk toch??

16

Super lekkere mix, we halen nu ook de cupcakemix er weg. Super fijn en luchtig.

17

Ik gebruik het recept van rudolph van veen en hier zit geen boter in maar zonnebloemolie, nooit geen last van vette papiertjes, heb er in december zo'n 400 gebakken maar alles helemaal goed gegaan (in standaard witte papiertjes 200 voor € 4,75 van stadter.............

cakes, enjoy making, enjoy eating!!

Nu ik dit lees denk ik ook: He, ja. Ik heb ook altijd veel vet in mijn cupcakes.

Toch maar een ander merk cupcakepapiertjes proberen. Ook het recept van Rudolph van Veen is bij mij bekend, maar nog niet uitgeprobeerd...

Voor degene die het recept niet hebben:
200 gram bloem
1 eetlepel bakpoeder (7 gram)
220 gram suiker
mespunt zout
1 ei
180 ml melk
60 ml zonnebloemolie
merg geschraapt uit een vanillestokje of 1 eetlepel (natuurlijke) vanilleextract

Verwerken zoals je normaal ook zou doen.