1

Onderwerp: Bruidstaart voor 40 personen

Over een paar weken maak ik voor kennissen mijn eerste echte bruidstaart. Het moet een stapel worden voor 40 personen.
Ik zou graag willen weten welke maten ik dan moet aanhouden. Kan dat in een stapel van 2 taarten of is het toch mooier om er 3 taarten voor te gebruiken. Van die hele grote vormen heb ik niet en ik ben meer van de kleinere maten.

Dus als iemand suggesties heeft dan hoor ik dat graag. Ik heb de zoekfunctie al gebruikt maar dan krijg ik zoveel berichten wat te maken heeft met ....personen; daar kom ik niet veel verder mee.

2

Re: Bruidstaart voor 40 personen

Heb je hier al gekeken, bij de tabellen?

http://www.deleukstetaarten.nl/tabellen

Succes en veel plezier!

3

Daar had ik al gekeken maar wat ik daar zie vind ik niet kloppen. Zelf haal ik uit een taart van 20 toch wel bijna 15 stukjes anders worden het van die hompen taart. Dus ervaringen zijn zeer welkom.
Maar ik moet wel genoeg hebben natuurlijk...staat een beetje raar. Nu ben ik zelf ook uitgenodigd dus kan ik mijn stukje taart laten staan haha (grapje).

4

Ik hou altijd de tabellen aan. Dan blijft er meestal wel (flink) wat taart over, maar dat is nooit een probleem gebleken  :shh:  Beter dan dat je op een bruiloft taart te kort komt.

5

Precies; zéker op een bruiloft kan je beter (veel) te veel hebben dan 1 stukje te weinig.......... ik zou dus niet (al te) zuinig zijn. Zou je op je eigen bruiloft ook niet willen.....

Ook ik kan/zal je dus adviseren tóch de tabellen aan te houden, doe ik ook en nog nooit een probleem mee gehad.

6

Als ik een aanvraag voor 40 personen krijg, gebruik ik deze:

25-20-15-10 nemen (4 lagen)

Deze zijn voor (ongeveer) 18-12-8-4 personen. Met een extra laag vulling wordt ie lekker hoog en heb je zeker genoeg.

Head over heels in ♥ with cake ...
Bruidstaart Groningen

7

Dank jullie wel; dan ga ik de tabel aanhouden!

8

Nog een vraagje; is een vorm van 30 goed te bekleden? Ik ben er nog niet helemaal uit welke ik ga nemen.......Het liefste maak ik er een stapel van 3 van, 4 lijkt me zo eng om te vervoeren en heb ik nog niet eerder gedaan....

9

Kan ik een stapel van 3 hoog maken voor 40 personen? Of zou dat te kolosaal worden?

10

Ik heb er geen ervaring mee, maar ik zou precies per twee stapelen en dan bij aankomst de taart verder in mekaar zetten.
Of gewoon alle taarten apart vervoeren en ter plaatse pas op mekaar zetten. Lijkt me veiliger en beter voor de zenuwen.
Sucees!

11 Laatst bewerkt door Lies77 (03-01-2012 22:52)

Ja, 1 keer is wel genoeg

12 Laatst bewerkt door Lies77 (03-01-2012 22:53)

Stomme knop...

13

Met 25-20-15 zou je goed moeten zitten, als ze hoog zijn natuurlijk!

Jacqueline

14

yakefrank schreef:

Met 25-20-15 zou je goed moeten zitten, als ze hoog zijn natuurlijk!

Ja dit zou ik ook doen, en eventueel voor de zekerheid er nog een 10 cm taartje opzetten. Deze is zo klein, dat het helemaal niet zo eng is om er nog een extra laag op te zetten :)

Je kunt ze altijd per 2 vervoeren (25 en 20 gestapeld, en 15 en 10 gestapeld) en op locatie deze 2 delen weer op elkaar zetten.
Goed stutten en voila :)

Head over heels in ♥ with cake ...
Bruidstaart Groningen