1

Onderwerp: Alle oliebollen op een stokje :)

Deze oliebollen op een stokje zijn natuurlijk gewoon cakepops ;-) Gemaakt van eigengebakken vanillecake met chocoladefrosting en rozijnen.

Veel voorpret gehad want ik heb ze gemaakt voor een oliebollentest op het werk van mijn vriendin. Zij hebben elk jaar 'de oliebol' van het jaar verkiezing. Dat houdt in dat elke medewerker om de beurt 20 oliebollen meeneemt die beoordeelt worden op smaak, uiterlijk en presentatie. Mijn vriending werd van te voren al misselijk bij de gedachte dat ze in een paar dagen tijd 20 oliebollen zou moeten eten en vroeg mij of ik een oplossing wist  :D Ik heb er maar gelijk een kerstkaart van gemaakt  ;)

Deze neemt ze vandaag mee en vanavond hoor ik hoe het afgelopen is....

http://www.mijnalbum.nl/Foto-BMFYBR3Z.jpg

Re: Alle oliebollen op een stokje :)

geweldig idee. en zien er goed uit zeg!

voor de glutenvrije taarten!

3

Leuk idee!! en wat zien ze er lekker uit..

4

Nou de, voorlopige, uitslag is bekend. Ik kreeg al snel bericht dat er een enorme discussie was losgebarsten omdat ik in alle opzichten een dikke 10 kreeg en een extra 10 voor originaliteit maar het waren geen oliebollen  :D

Nu maar afwachten of ik op de 1e plek eindig en een prijs in ontvangst mag nemen ha, ha, ha. We wachten af....

Wat gaaf!! Mag ik ze van je jatten voor Nieuwjaar?

Wil je me vertellen hoe je ze gemaakt hebt? In de cake pop maker? Heb je de rozijnen door het beslag gedaan? Wat is chocolade frosting?

7

Oooh die zijn echt heel gaaf, ze zal vast winnen  :lol:  :Y

8

hihi, echt een geweldig idee! Super leuk bedacht en erg mooi uitgevoerd...ze lijken net echt.

9

Rooslovesroze schreef:

Wil je me vertellen hoe je ze gemaakt hebt? In de cake pop maker? Heb je de rozijnen door het beslag gedaan? Wat is chocolade frosting?

Tuurlijk mag je ze jatten  ;)  Ik heb chocoladecake gebakken, verkruimeld en gemengd met een 'papje' van poedersuiker en verse roomkaas. Gewoon even proeven wat je lekker vind. Op ca. 500 gr cake gebruik ik ca. 70 gr verse roomkaas en ca. 200 gr suiker. Goed mengen en balletjes draaien.

In dit geval heb ik de rozijnen erin gedrukt, gedipt in de choco en er nog een paar rozijnen in de choco gedrukt. Wel wat werk maar het effect is echt heel erg leuk al zeg ik dat zelf  :lol:

Wat een leuk idee zeg! Ziet er uit om zo een hapje van te nemen.

11

Wat een leuk idee!! :thumb:  Ik kan me voorstellen dat na zoveel oliebollen dit een leuke afwisseling is geweest.

www.taartenchocolade.nl Workshops en webwinkel in chocolade / taartbenodigdheden Tilburg. Volg ons ook op  Facebook

12

Ooo, wat geinig!!! Ziet er echt wel uit als een ienieminie oliebolletje!!! Vast heel gek om daar in te happen en dan iets heel anders te proeven :D

13

oh wat een leuk idee mag ik die opslaan als inspiratie :)

taart in Alphen aan den Rijn
http://www.zoetegedachte.nl

14

leonietje schreef:

Ooo, wat geinig!!! Ziet er echt wel uit als een ienieminie oliebolletje!!! Vast heel gek om daar in te happen en dan iets heel anders te proeven :D

Ha, ha. Dat was inderdaad wat er gezegd werd  :D

Maar yeah. 1e Prijs. heb alle bekende oliebollenbakkers van Overijssel verslagen :D Ik mocht ook vermelden dat het om de oliebollentest van Jeugdzorg Oost Nederland ging. Dus bij deze; testpanel BEDANKT!!!!

15

Annekehil schreef:
leonietje schreef:

Ha, ha. Dat was inderdaad wat er gezegd werd  :D

Maar yeah. 1e Prijs. heb alle bekende oliebollenbakkers van Overijssel verslagen :D Ik mocht ook vermelden dat het om de oliebollentest van Jeugdzorg Oost Nederland ging. Dus bij deze; testpanel BEDANKT!!!!

Joehoeeee!! Gefeli!! :thumb:

16

Wat ontzettend grappig  :D Had jij ze even tuk daar  :D Gefeliciteerd  :thumb:

17

Te leuk, mag ik ze opslaan? Voor volgende week?

"Een goede taart, is zijn zonde altijd waard"       Bezoek mijn facebookpagina: Debby's Bakkerijtje

18

Looks yummie :D

19

Die zien er lekker uit!

20

Haha, geweldig! Gefeliciteerd met je 1e prijs. Erg leuke originele Cakepops  :thumb:

www.wenskoekjes.nl voor koekjes naar wens en workshops!
Groetjes, Wendy