1

Onderwerp: Bewaren van taarten en decoraties -> Ik ben helemaal in de war

Hallo allemaal..

Ik heb op het forum gezocht naar info over het bewaren van taarten en decoraties, maar overal lees ik andere dingen. Ik snap er niets meer van. Vandaar dat ik zelf een topic start in de hoop dat jullie mij de goede informatie kunnen geven. Hier mijn vragen:

Hoe moet ik decoraties met tylose erin bewaren? Ik had namelijk een strik luchtdicht bewaard, maar hierdoor is hij ingezakt. Mag je decoraties van fondant met tylose nooit luchtdicht bewaren of alleen wanneer het minimaal 2 dagen heeft uitgehard?

Ook had ik begrepen dat je taarten zonder bederfelijke vulling beter op een koele plek buiten de koelkast kunt bewaren, omdat een taart in de koelkast kan gaan zweten. Hoe moet ik deze dan bewaren? Open, in een doos of beter luchtdicht?

Taarten die vanwege de vulling wel in de koelkast moeten, hoe bewaar ik deze? In een doos of iets anders en luchtdicht of niet? Ik wil uiteraard voorkomen dat de fondant gaat zweten.

Kan ik taarten met bijvoorbeeld een strik en andere versieringen met tylose in zijn geheel in de koelkast bewaren of niet?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, want ik snap er niets meer van. Sorry als het onderwerp hier trouwens niet goed staat.

2

Re: Bewaren van taarten en decoraties -> Ik ben helemaal in de war

Vragen over bewaren/invriezen: [MOVE} -> taartdecoratie algemeen

3

Taarten kun je gewoon in een (taarten)doos bewaren op een koele plek en als het in de koelkast moet kan da gewoon met doos. Alleen dan is de kans op zweten wel meer aanwezig. Op je andere vragen ka ik helaas geen antwoord geven want dat weet ik ook niet .

4

In de koelkast nooit luchtdicht: altijd in een taartdoos (van karton).

Fondant met tylose: als deze is uitgehard, zal een luchtdichte/plastic doos kunnen zorgen dat het weer instort, zeker als je het eventueel ook nog in de koelkast bewaart. Gewoon stofvrij op een droge plek is voldoende.

Ik zou met tylose verstevigde decoraties pas op de taart zetten nadat je deze uit de koelkast op temperatuur hebt laten komen..........ik weet dat er anderen zijn die ze gewoon mee in de koelkast zetten...

Verder is het gewoon ook voor een groot deel uitproberen wat er voor jou, jouw fondant en jouw koelkast wel of niet werkt.......

Ow ja, en als je een taart in de koelkast zet: even oppassen dat er geen sterk ruikende producten zoals bijvoorbeeld uien bij staan, zonde als je taart naar ui gaat ruiken.