1

Onderwerp: Tips koekjesdeeg?

Ik heb nu 1 keer koekjes geprobeerd te maken, maar dit werd een fiasco.
Het deeg was 1 grote plakzooi, kon het niet uitrollen, kon er geen vormpjes uitsteken, niks. Heb er maar bolletjes van gerold, en die bolletjes op de bakplaat geplet, en zo gebakken. Naderhand glazuur erop en versiersels, en ze waren lekker, maar zagen er niet uit.
Wat heb ik nou fout gedaan?

2

Re: Tips koekjesdeeg?

Heb je het recept van hiernaast geprobeerd??   Die van PP ?!!!
Hier altijd een succes

3

Je zou gewoon "zandkoekjes" kunnen bakken, dit recept kan bijna niet mislukken O-)

Life is a CupCake, Enjoy every bite

4

ik gebruik ook altijd het recept van PP en  nooit geen probleem mee.

Lees dit anders eens voor wat tips :
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=86988

Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen

5

Bedankt, ga het nog eens proberen dus. Die van PP had ik geprobeerd trouwens, maar zal het nog eens doen. Of de zandkoekjes dus...

6

wel lang genoeg in de koelkast koelen. en gewoon bloem gebruiken bij het uitrollen. anders plakt het idd.

7

Hmm ga na de kerst weer eens aan de gang, heb er nu weer zin in!  :/

8

inderdaad, het recept van PP gebruiken en zeker 2 uur in de koelkast laten rusten.
Werkblad en deeg ligt met bloem verstuiven en je kunt leuke koekjes  uitsteken!

Liefs, Zanoni

9

Bloem hoeft niet perse: Ik rol altijd uit tussen bakpapier, dat plakt ook niet en dan heb je niet al die overtollige bloem als je het voor de 2e of 3e keer opnieuw moet uitrollen :Y

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

10

ik vind juist door het kleine beetje extra bloem je de 2de en 3de keer een fijner deeg hebt om uit te rollen  :lol:

Liefs, Zanoni

11

Ooit de tip van een bakker gekregen; als deeg plakt heeft het honger en moet er bloem bij.

Christine.

12

Zanoni schreef:

ik vind juist door het kleine beetje extra bloem je de 2de en 3de keer een fijner deeg hebt om uit te rollen  :lol:

Kun je dan niet beter de eerste keer al meer bloem erbij doen? ;)

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

13

Ik gebruik het recept van PP, rol het uit tussen vershoudfolie, leg het vervolgens 2 uur in de koeling, of 15 min in de diepvries. Dan uitsteken en de koude koekjes in n goed voorverwarmde oven leggen. 180 gr, ca. 15 mi.

Op deze manier heb je geen plakzooi en strakke koekjes  ;)
Veel succes!

www.wenskoekjes.nl voor koekjes naar wens en workshops!
Groetjes, Wendy

14

O dus je laat het deeg rusten in de koeling, 2 uur, dan tussen folie uitrollen, en weer 2 uur in de koeling? en dan uitsteken?