1 Laatst bewerkt door taartje01 (24-12-2011 15:13)

Onderwerp: Bewaren van taart

Ik lees al een aantal maanden mee hier op het forum en heb nu zelf ook een vraagje :). Hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Ik heb 2 biscuittaartjes een tijdje geleden gebakken, en toen ingevroren. Nu ontdooid ontdooid om te vullen en bekleden/

1 heb ik al gevuld met een vulling van ganache/banketbakkersroom en die ga ik afsmeren met botercreme.
Als ik die vanavond bekleed, kan ik hem dan overmorgen nog eten of is dat tricky? Dan is de taart dus 2 dagen 'oud' al... Hij moet wel in de koelkast nl door de ganache en de banketbakkersroom.

Ik heb nog een 2e taart, die wil ik zo lekker gaan vullen met iets en daarna wil ik die afsmeren en weer invriezen. Het biscuit is alleen dus al een keer ingevoren/ontdooid geweest. Maakt dit de kwaliteit veel slechter?

Hoop dat jullie mij kunnen adviseren!!

Ps. Ik heb nog heel veel ganache over, kan ik dat invriezen?

2

Re: Bewaren van taart

de 1e taart kun je rustig overmorgen nog eten hoor :Y Mits hij in de koelkast blijft natuurlijk.
Vwb de 2e.... :think: weet ik niet, nooit gedaan :nooo  ( :think: waarom heb je 'm er al uitgehaald dan?)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

3

Niet bij nagedacht :(.
Denk dat ik die ga vullen met de overgebleven banketbakkersroom en nog iets van citroen oid maak.

En dan bekleed ik hem denk ik ook gewoon, zonder weer terug in te vriezen dus. Wat na de kerst niet op is gaat dan de prullenbak in helaas...

Maar gaat de taart dan niet slecht worden in de koelkast? De marsepein/fondant?

4

nee hoor, kan prima :Y

Heb zelf wel eens een stukkie eigen taart van een week oud gegeten (met mousse erin); smaakte nog prima :9 , marsepein was alleen wat zachter geworden. Ik zou het een ander niet geven, maar zelf, ach...een taartje lust ik wel hoor  O-)  ;)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl