1

Onderwerp: HELP! Mijn biscuits rijzen nooit mooi hoog, iemand een superrecept ??

Hallo,

Ik bakte al een paar taarten voor kids hun verjaardagen en mijn biscuits voor een vorm met 27cm doorsnede komt nooit mooi hoog tot op de rand, rijst wel tijdens bakken mooi hoog, maar eenmaal uit oven zakt hij tot slechts halverwege  de bovenrand en dus als resultaat redelijk platte taart, deze voor taartvorm 20 cm doorsnede lukt wel altijd??
Alle tips welkom, want eind deze week bak ik een Hello Kitty- en Smurfin-taart voor ons meisje haar 4e verjaardag zondag met Kerstmis!

Alvast bedankt!! M.V.G.

2

Re: HELP! Mijn biscuits rijzen nooit mooi hoog, iemand een superrecept ??

Welk recept gebruik je nu voor biscuit? Met funcake mix heb ik weinig last van inzakken. Met beslag uit losse ingredienten had ik dit voorheen ook maar dan wel minder als bij jouw het geval is.

gr,
John

Oordeel niet over mensen voordat je ze goed kent, de waarheid zou je nog kunnen verbazen.

3

ik gebruik altijd het gewone recept voor een biscuit (per ei : 30 gr suiker en 30 gr bloem).En dan boven warm water mixen tot een graad of 38 en daarna terug mixen tot het koud wordt. Maar misschien ligt het ook aan de manier van bakken of je oven? of aan niet lang genoeg mixen?

Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen

Ik gebruik ook deze verhoudingen alleen doe ik dan half bloem en half maizena. Vindt het zelf dan luchtiger en rijst onwijs goed en zakt bij mij dan niet in

5

Is hij dan wel gaar?
Welk recept gebruik je, en hoeveel ingredienten van alles dan precies?

6

Hoi hoi,

allen hartelijk dank voor jullie reacties; ik gebruikte reeds een recept verkregen op een avondje workshop; 4 eieren, 225gr suiker, 110 gr bloem, 110 gr aard zetmeel en 1.5 afgestreken lepel bakpoeder en lukte niet!

ook met biscuitbeslag van AVEVE ook nog geen schitterend resultaat gehad

Is telkens goed van smaak en ook voldoende doorbakken, maar nooit mooi superhoog!!

Alle tips en eigen succesvolle recepten welkom!!

Hoi

Ik gebruik de volgende verhouding:
1 ei, 30gr suiker, 25gr. bloem, 5gr maizena en 1 zakje vanille suiker (ik houd dat zakje altijd 1, ook bij 5 eieren)

Ik heb het recept van hier overgenomen. Als je maar zeker 10 minuten de eieren met suiker en vanille suiker in een kom die in warm water staat mixt.

Heb net een taartje voorbereid van doorsnede 15cm, met 3 eieren verhouding. Hij is gerezen tot de rand!! Nog 2 te gaan, maizena is nu op, maar in de kerstvakantie gaan buuf en ik met onze kids aan de slag. Ze mogen hun eigen taart decoreren.

Ik heb zelf geen andere mix geprobeerd, want wat zou je veranderen als het prima werkt. Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik van het weekend een spoedje had, buurvrouw hielp met taart in d'r oven, die ik toch weer in eigen over heb overgebakken. Absoluut niet gerezen.

Dus dat zou van alles kunnen zijn, niet goed mixen, andere oven :/  of de koud waar de taart doorheen ging. Zeg het maar?? Heel vreemd. Soms is het echt uitproberen wat voor jou werkt

Succes
Annemarie

8

hihi, ik kan helemaal niet met de 'zelfmaak' recepten overweg die overal genoemd worden. rijzen niet, of rijzen wel maar natijd zo erg inzakken dat er mega kuil inzit, te kruimelig tijdens doorzagen enzenzenz. neeeeee, niet mijn vriendjes die zelfmaakrecepten  :+

ik zweer inmiddels bij de funcakemix. naturel en choco!
(die van soezie juist weer helemaal niet voor biscuit, wel weer voor bbr)

ieder z'n eigen voorkeuren :+

Je kunt alleen tijd verspillen,als je vergeet ervan te genieten

9

Hoeveel ingrediënten heb je voor je 27 cm vorm (rond?) gebruikt?

10

voor doorsnede van 27, idd ronde vorm gebruikte ik zoals in eerder berichtje vermeld die verhoudingen!

deze avond zit er nog eentje in de oven met rest van mix dak over had van Aveve en zelf de verhoudingen wat aangepast en is mooi hoog gekomen, nu hopen dat hij nie inzakt??? Duimen maar!!

Morgen bak ik er nog enen met bovenvermelde hoeveelheden volgens jou, Annemarie, maar hoeveel eieren pak ik tbeste voor een doorsnede van 27 aub?

Alvast nog es hartelijk dank!! :)