1

Onderwerp: stresssss, maar toch nog een kersttaartje...

pfff..... er liggen al 2 taarten in de kliko.........
Bij de eerste was de ganache mislukt (ja, ik vraag me ook af hoe ik dat voor mekaar krijg..) en de bisciut wat bovenop lag, brak...?? Nooit meer een strakke taart van te krijgen dus..

De tweede.. was super! Ik had hem gevuld met citroen bavarois.. en helemaal bekleed, wil ik hem van het draaiplateau afhalen... zakt in het midden, de bavarois er zo uit.. ik was zo pissig dat ik er geen foto van heb gemaakt helaas..
Ik denk dat de bodem te dun was?

Toen taart nummer drie.... voor safe gegaan en er een simpele banketbakkersroom in gedaan, met chocoganache (ja, de tweede was wel gelukt!)

En dit is hem dan.. er zijn nog verbeterpunten maar ik ben, na alle stress van gisteren, tevreden..:

http://i61.photobucket.com/albums/h71/hans2410/P1050141.jpg

Feedback en tips zijn welkom!

2 Laatst bewerkt door rorico (23-12-2011 12:55)

Re: stresssss, maar toch nog een kersttaartje...

leuk hoor!

het 2e taart probleem kan je heel simpel oplossen door een vetvrij taartkartonnetje eronder. veel vullingen zijn ook vrij zwaar en dan kan je dat probleem krijgen.
gewoon die simpele witte. op maat kopen of knippen dan zie je hem daarna ook niet als je hem op wat anders zet.
of een iets grotere in zilver/goud/zwart waar je hem meteen in het midden opzet.

Je kunt alleen tijd verspillen,als je vergeet ervan te genieten

3

Re: stresssss, maar toch nog een kersttaartje...

thanx voor de tip!