1

Onderwerp: Vraag over mijn kersttaarten!

Ik 'moet' voor beide kerstdagen een taartje maken,
Maar overdag moet ik gewoon werken t/m zaterdag! 
Ik ben dus van plan om vrijdagavond beide taarten te bakken,
dit doe ik met de mix van funcakes.
Zaterdagavond wil ik ze dan vullen met 1laag slagroom en 1laag chocolademousse, en bekleden met fondant.
Hoe moet ik de taarten vrijdagavond opbergen en goed houden om ze zaterdag af te maken? Gewoon in de Diepvries? In de koelkast? In een zak of 'open'?
En als ik ze gevuld en bekleed heb? Koelkast? En blijven de vullingen wel goed? 

Bedankt vast!

Keep calm & bake cakes ! <3

2

Re: Vraag over mijn kersttaarten!

De biscuit kan je van vrijdag tot zaterdag gewoon bewaren, die hoef je niet in te vriezen.
Als de taarten zaterdag gevuld zijn, moet je ze wel in de koelkast bewaren, ivm de vullingen, dat kan in een doos.
Invriezen hoeft niet.

If you're lucky enough to be different, don't ever change!
Groetjes, Katja

3

@ Katja, ik lees ook even mee, maar dat biscuit kapsel die vrijdag gemaakt gaat worden, gaat deze in een pedaalemmerzak in de koelkast of gewoon op het aanrecht?

En kun je het ook nog een dag langer laten staan of wordt het dan droog?

Ik heb wel zelf gelezen dat het beter is om het biscuit kapsel in de vriezer te doen, desnoods voor een nachtje omdat hij dan wat compacter wordt ivm snijden !!!

4

Haha dit probleem heb ik ook, ik bak ze vrijdag en vul ze zaterdag voor zondag en maandag.

Kan dat met slagroom, zatedag gemaakt maandag gegeten?

5

Oke bedankt voor de tips! Zal wel gaan lukken denk ik zo!

6

Biscuit een paar dagen in een pedaalemmerzak buiten de koelkast gaat prima.
Als je een biscuit invriest en weer ontdooit wordt ie niet compacter maar snijd ie veel makkelijker door en kruimelt ie ook niet zo.

Na het vullen en versieren opnieuw invriezen is ook geen probleem voor het biscuit. Je vulling en versiersel moet daar natuurlijk wel tegen kunnen.

Gr,
John

Oordeel niet over mensen voordat je ze goed kent, de waarheid zou je nog kunnen verbazen.

7

Oke bedankt John! Hebben we weer wat aan  ;)