Onderwerp: royal icing bruin kleuren voor rendier/gingerbread man

Ik heb geprobeerd mijn RI bruin te kleuren, maar dat was geen succes.
Ik heb eerst heeel veel bruin gepakt en toen een beetje zwart.2e poging met groen en rood, maar ik kreeg alleen maar vieze kleuren.
Wie weet hoe het wel moet?

Groetjes van Nicole!!

2

Re: royal icing bruin kleuren voor rendier/gingerbread man

Ik heb hiervoor juist héél weinig bruin gebruikt en dan krijg je de gewenste kleur voor het rendier of het gingerbread poppetje.

Gewoon een tandenstokertje gedipt in het potje kleurstof. Alleen het topje maar overigens.

Pinky schreef:

Ik heb hiervoor juist héél weinig bruin gebruikt en dan krijg je de gewenste kleur voor het rendier of het gingerbread poppetje.

Gewoon een tandenstokertje gedipt in het potje kleurstof. Alleen het topje maar overigens.

:think:  Ik krijg dan juist een soort beige/caramel kleur.
Ik heb wilton bruin gebruikt.

Groetjes van Nicole!!

4

Probeer eens een beetje rood erdoor te mengen, volgens mij krijg je dan wat meer de rood-bruine kleur!

5

ik heb geen bruine kleur maar maak het met geel blauw en rood.
misschien heb je er wat aan.

met 1 hand kan je hele mooie taartjes bakken! heb zins juni een half verlamde rechter hand.

6

Mama's nieuwe hobby schreef:
Pinky schreef:

:think:  Ik krijg dan juist een soort beige/caramel kleur.
Ik heb wilton bruin gebruikt.

Oh, dat klopt helemaal. Maar ik heb pas een workshop van de Koekenbakkers gevolgd en deze kleur leek precies op de kleur die gebruikt werd voor het rendier en het gingerbread poppetje. Vandaar mijn reactie.

Bedankt voor de reacties! Imk ga het nogmaals proberen als de druk van mooie koekjes niet zo groot is. Nu opgelost door sneewpoppen en kerstbomen te maken  ;)

Groetjes van Nicole!!

je kunt het ook voorkleuren met cacao en dan verder met bruine kleurstof, of alleen cacao, maar misschien dat je dan wel heel erg veel nodig hebt