1

Onderwerp: chocoladebiscuit van biscuitmix help

Ik wil graag van de gewone biscuitmix een chocoladebiscuit maken. Onder recepten kom ik dit tegen:

Tip:
Voor een heerlijke chocoladebiscuit toevoegen:
40 gram cacao,
20 gram poedersuiker
een half ei.
Nog lekkerder is om gesmolten of geraspte chocolade toe te voegen.

Ik begrijp niet helemaal wat er staat, als ik gesmolten of geraspte chocolade toevoeg, moet ik de cacao dan laten?

Hoop dat iemand me kan helpen.

2

Re: chocoladebiscuit van biscuitmix help

Ja, dat lijkt mij wel.

Het zou inderdaad een stuk duidelijker zijn als er stond dat de cacao vervangen kan worden door gesmolten of geraspte chocolade.

If you're lucky enough to be different, don't ever change!
Groetjes, Katja

3

yes of cacao of gesmolten chocolade

It's never to late to become what you might have been

4 Laatst bewerkt door djehr (19-12-2011 12:52)

Zal even voor je zoeken, Adrienne voegt altijd gesmolten chocolade toe. En als je dat niets vindt: 10 % van de funcake mix vervangen door cacao en eventueel een extra eitje toevoegen.
En dit is de tip van Adrienne:
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=149071

Er is hier vorige week ook een topic over geweest:
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=177984

5

Wat ik mij altijd af heb gevraagd bij deze teklst (die komt toch van de zak af?).
Voor welke maat geldt dit????

Ik bedoel of ik nou 40 gram cacao toevoeg bij een taartje van 15 cm of voor 35 cm, dat verschil proef je toch echt wel :lol:

Maar het is cacao of gesmolten chocola.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

6 Laatst bewerkt door djehr (19-12-2011 12:56)

Ottolien schreef:

Wat ik mij altijd af heb gevraagd bij deze teklst (die komt toch van de zak af?).

Ik bedoel of ik nou 40 gram cacao toevoeg bij een taartje van 15 cm of voor 35 cm, dat verschil proef je toch echt wel :lol:

Maar het is cacao of gesmolten chocola.

daarom hou ik altijd gewoon 10% aan  :D
Zo kun je trouwens ook een kaneelbiscuit of een koekkruiden biscuit maken  :Y

:think: ik bedenk mij net ook: meestal staat er op een zak maar 1 recept bedoeld voor een bepaalde maat vorm. Dus als er op de zak het recept staat voor een 24 cm vorm dan geldt die 40 gram dus voor die vorm en moet je het aanpassen als je een andere maat gebruikt... :think:

7

djehr schreef:
Ottolien schreef:

:think: ik bedenk mij net ook: meestal staat er op een zak maar 1 recept bedoeld voor een bepaalde maat vorm. Dus als er op de zak het recept staat voor een 24 cm vorm dan geldt die 40 gram dus voor die vorm en moet je het aanpassen als je een andere maat gebruikt... :think:

Tegenwoordig staan er dus meer maten op de zak van funcakes en hoef je niet meer zelf te rekeken. Vandaar ook mijn bedenking.

Ik ga er ook vanuit dat het voor de 330 gr mix (=25cm uit mijn hoofd) is want edie stond vroeger als standaard op de zak ;)

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

8

het is idd voor 330 gram mix.  dus maak je meerdere kapsels of heb je gewoon een hele hoge vorm waarvoor je een dubbele hoeveelheid moet doen, even je cacoa aanpassen.