1 Laatst bewerkt door Jeetje (04-02-2013 20:58)

Onderwerp: Twilighttaart in de groene kliko!

Eindelijk mocht ik dan toch eens een Twilighttaart maken. Een beetje mijn eigen verdienste zelfs, want nichtje is helemaal weg van de boeken dankzij mij.   :+

Ze wilde er nl. nooit aan, totdat ik haar mijn vertaling van het nooit gepubliceerde (want, niet afgeschreven) boek Midnight Sun gaf om te beoordelen en evt. te redigeren. "Ja, maar ik ben nog bezig in een ander boek en moet de komende tijd veel werken, dus het kan misschien wel even duren hoor." De volgende ochtend om 8u kwam ik haar toevallig tegen en wat denk je? "Ik heb 'm al bijna uit hoor! Ik kon 'm niet wegleggen en heb maar een paar uurtjes geslapen nu.. :o Mag ik de boeken ook van je lenen?"  :lol:  :lol:

Na de boeken volgden de films en afgelopen maand hebben we de nieuwste film Breaking Dawn - Part 1 in de bioscoop gezien, waarna ze meteen riep dat ze voor haar verjaardag graag een Twilighttaart van mij wilde. Dit is 'm geworden:

https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/397702_207090969376712_1586522287_n.jpg

Gevuld met slagroom & kersenvlaaivulling en het onderste taartje met witte chocoladecrème.

En dan heb ik een paar weken geleden nog een soort van groene kliko gemaakt. Ik had de naam Umizoomi wel als eens gehoord, maar heb toch nog maar even Google geraadpleegd om te zien wat het nu precies voor moest stellen. Een soort vuilnisbakmannetje en zijn vriendjes uit een kindercartoon denk ik?

Ik kende het verder niet echt, en er zijn ook niet heel veel taartvoorbeelden van te vinden, dus echt origineel is mijn versie niet te noemen, mede vanwege het feit dat ik de taart gemaakt heb terwijl ik 't liefst m'n bed in was gekropen met een flinke verkoudheid. Hij was ook bijna écht in de kliko beland, Umizoomi zelf leek in 1e instantie meer op het verscheurde bultenmonster, maar met een 2e laag fondant (geheel tegen mijn principes, maar nood breekt wet) kwam het toch nog goed. Met dank aan de voorbeelden hier op 't forum dus!

https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/308215_195636000522209_1272663305_n.jpg

Gevuld met Zwitserse room en cocktailvruchtjes.

2

Re: Twilighttaart in de groene kliko!

Mooie taarten hoor. Ken Twillight niet, maar vind je taart super!

Joyce
Beter 1 taart in de mond dan 10 op de grond :) ! https://www.facebook.com/lekkersvansjois

3

Zeker mooie taarten!  En dat "groene vuilnisbakje" heet Bot en is uit de tekenfilm Umizoomi ;-)

4

Heel mooi gedaan!! :)

5

Vind je twilighttaart super!
Ga binnenkort ook maar eens aan die boeken beginnen.....

6

mooie taarten!!

en idd, je hebt Bot gemaakt (afkorting van robot,hihi, dus geen vuilnisbakje :P ) 1 van de 3 hoofdrolspelers die altijd samen zijn :D

Je kunt alleen tijd verspillen,als je vergeet ervan te genieten

7

Mooie taarten........ :)

8

Wat heb je die letters van de eerste taRt leuk gedaan! Mooie taarten!

groeten, Bianca
TAART in huis