1

Onderwerp: botercreme 1 op 1

hallo
ik heb een vraag over botercreme.
als ik suikerbakkerspoedersuiker gebruik dan krijg ik klonten in mijn creme? hoe kan dat? helpt zeven dan?

groetjes
samantha

Re: botercreme 1 op 1

Het beste kan je het altijd even zeven om dit te voorkomen  :Y

3

Langer mixen helpt ook. Ik mix de 1:1 altijd een minuut of 10-15.

Dus nog niks weggooien, maar opnieuw mixen :Y

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

4

Ik maak mn botercreme met suikerfondant is geen rolfondant maar
suikerglazuur, hetgeen je op glacés strijkt, of tompoezen op zn Hollands  :D , en op halve kilo roomboter, 3 hele eieren,doe ik halve kilo suikerglazuur en dan de kennie in, kloppen tot hij luchtig is.

5

Ik heb dat suikerglazuur ook nog!! Maar daar moeten dus eieren in @olivia...?? En gebruik je dta voor vullen of afsmeren??

6

Volgens leraar  bakker, volg dus avondopleiding bakker, moet je eieren in de boterroom doen, is fijner van smaak. En is redelijk lang houdbaar. Vorige donderdag, 15 dec, in de les boterroom gemaakt voor kerstgebak en 't gebak, mocht (moest) v d bakker, buiten de koelkast bewaard,  tot kerst,kon volgens hem geen kwaad, omdat de suiker in de creme, de eieren bewaard. We hadden ermee gevuld, maar de doorgesneden  biscuit wel met likeur en suikersiroop,bevochtigd,  en de biscuit mee afgesmeerd, dus een boomstronk gemaakt, met de botercreme.
Bakker beweert dat de smaken beter in 't gebak trekken, als het koel (kelder) wordt bewaard. Maar dus alleen met botercreme, geen andere vullingen!!

thnks allemaal voor de tips!!!