1

Onderwerp: fondant taart zonder botercreme

Hallo,
Ik ga morgen beginnen om mijn taart te vullen en af te smeren. Alleen wil ik geen botercreme gebruiken in mijn taart. Dit lust ik namelijk niet. Wat kan ik het beste gebruiken om mijn taart af te smeren zodat de fondant goed blijft zitten? Ik dacht aan Ganache maar is dit niet te dun? En kan je ook Ganache in andere smaken maken dan alleen chocolade?

Hopelijk kan iemand me nog helpen voordat ik morgen ga beginnen.

bedankt!

2

Re: fondant taart zonder botercreme

Ganache vind ik het beste en lekkerste afsmeercreme.
op 100g slagroom gebruik je 200g pure of 300g witte (of melk) chocola. Je kan chocola direct in room laten smelten (twerwijl je deze opwarmt), of apart doen in magnetron, en dan bij slagroom doen als deze ietsje afgekoeld is na het koken. Goed doorroeren en laten afkoelen. Opkloppen en even (10min) in de koelkast laten opstijven.

3

ganache wel niet té lang opkloppen, want dan krijg je een soort van chocomousse en dat is weer moeilijker om mee af te smeren.

Je moet eens op youtube kijken naar de filmpjes van "inspired by Michele".

Eens je ganache gebruikt hebt, wil je geen botercrème meer ;)

Een dag zonder iets nieuws geleerd te hebben, is een dag niet geleefd!
Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot: www.cakechiqueboutique.blogspot.com

4

Als je witte ganache maakt dan kun je er een vruchtensmaak door doen en of hazelnoot of iets anders wat je lekker vind.

1 % hulp is meer dan 100% medelijden!!!

5

Bedankt voor jullie reacties! Mijn canache is gelukt en echt heerlijk! Zou zo heel de kom willen leeg eten.  ;) Maarja, het moet op de taart hè!
Ik zat wel even te twijfelen of hij niet nog te dun is, maar ik was al zo lang aan het kloppen en was bang dat ie zou gaan schiften. Hij staat nu in de koeling daar zal hij ook nog wel stijver worden. Nu moet ik wachten, want mijn vulling lukt nog niet echt goed... Zie mijn andere topic.