1

Onderwerp: Bloemen

Ik ben van alles hier aan het lezen maar het begint me allemaal een beetje te duizelen haha :)
Ik heb rolfondant van de jamin en wil daarmee de taart bekleden en versieren.
Kan je dan ook gewoon bloemen maken van fondant? Worden die dan hard of niet?
Ik heb van die mooie grotere bloemen gezien (bijvoorbeeld een pioenroos etc) kunnen die ook zonder vorm? Ik heb wel één bloemvorm maar die is niet zo groot en heeft een simpele vorm.

Alvast heel erg bedankt!!

2

Re: Bloemen

niet alle soorten fondant worden hard
ik gebruik pettinice van bakels die hard uit maar je kan ook speciale flowerpaste kopen
je kan een pioenroos ook in schaaltje ofzo laten drogen of bedoel je de uitsteker voor de blaadjes ?
je kan natuurlijk ook een vormpje van papier op je fondant leggen en zo de vorm uitsnijden  let dan wel op niet op je papiertje te leunen want dan plakt ie vast.
hier staat een how to http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=146717

succes

3

Maar het is dus goed mogelijk om met fondant de versiering te doen??

Ik bedoelde inderdaad of je ook makkelijk bloemen kan maken zonder uit stekers. Maar dat kan dus met vormpjes op papier. Kan het ook uit de hand of is dat niet te doen??

4

Ik gebruik ook wel s fondant van de jamin. Ze harden vanzelf uit. je hoeft geen tylose te gebruiken..

5

Kijk maar eens bij de how-to's. Daar staan ook bloemen bij die je kunt maken zonder speciale uitstekers te hoeven gebruiken. Bijvoorbeeld een aantal manieren om roosjes te maken.

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

6

OK dank je wel!!
Ben nog maar net begonnen dus heb nog niet zo veel spulletjes :)

Maar het is niet erg dat het uithard toch? Het blijft dan eetbaar neem ik aan??

7

Ik heb net bij de how to's gekeken en heb daar veel aan gehad!
Super bedankt