1

Onderwerp: Bloem (margriet) met blaadjes omhoog: HOE?

Ik neem aan dat ik moet werken met fondant en tylose. Maar waarop laat je de bloemen drogen, zodat de punten van de blaadjes een beetje omhoog staan? Ik heb het geprobeerd met papier en een eierdoos, maar het wordt rommelig en de ene blaadjes staan te rechtop, de andere zijn weer te plat... Hoe doen jullie dat?

2

Re: Bloem (margriet) met blaadjes omhoog: HOE?

Zoeken naar de perfecte vorm! Verschilt ook weer per bloem. Probeer eens een lepel, of maak een malletje van fondant met daaroverheen folie zodat het niet aan elkaar plakt en je de fondant nog eens kunt gebruiken.

3

Een lepel, dat ik daar niet zelf opgekomen ben zeg.... Bedankt, ga het meteen proberen!

Jus/soepopscheplepel :-)

5

Neem plastik wegwerplepels.
Want geloof me het is niet fijn soep eten met een vork (omdat er een bloem ligt te drogen op de lepel) :lol:

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

6

Mmmm ben net een bakje toffifee aan het leegeten ;) handig voor bloemetjes in te leggen.
Eierdopje een idee?

7

Ik gebruik wel eens van die ronde schoteltjes waar je je theezakje op kunt leggen. Gekocht bij de Xenos, die zijn wat dieper.

8

Ik gebruik er de hele kleine blanda's van de Ikea voor en ook de blanda 12, werkt heel goed :)

9

Zo'n eiervakje uit je koelkast!

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

10

Het vormpje dat bij de cakepopmaker zit is ook heel handig.

11

handig om te weten, ik vroeg me het ook af :)

Hoelang is het dan handig zo'n blaadje te laten drogen? En "plak" je ze dan op elkaar, of leg je ze op elkaar??