Onderwerp: beetje bling bling
Om iedereen prettige kerst te wensen én een lekker hapje bij de koffie die dag
(en ja, ik weet het, mijn papiertje liet wat los, maar ik weet nu hoe ik dit moet voorkomen...)

Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Klein & fijn: Cupcakes, koekjes & los suikerwerk » beetje bling bling
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Om iedereen prettige kerst te wensen én een lekker hapje bij de koffie die dag
(en ja, ik weet het, mijn papiertje liet wat los, maar ik weet nu hoe ik dit moet voorkomen...)

Heel mooi. Maar vertel hoe voorkom je dat de papiertjes loslaten.
Heel mooi. Maar vertel hoe voorkom je dat de papiertjes loslaten.
Tanx
ik kreeg de volgende tips:
Ik heb hier ooit een tip gelezen om cupcakes na 'platmaken' op hun koppie af te laten koelen. Dat werkt bij mij als een tierelier. Ook bij 'goedkope' papiertjes (die van de Xenos bijvoorbeeld - ik heb ook Oetker papiertjes gehad die loslieten ).
Ik leg een paar minuutjes (2/3 of zo) een snijplak erop en dan gaan ze op hun koppie. Afkoelen duurt hooguit een half uurtje (en volgens mij nog niet eens zo lang. Dan ga ik decoreren en gaan ze de doos in.
Ik leg wel altijd een bakpapiertje tussen snijplank en cupcakes (en ook als ze op hun koppie liggen) omdat ze anders soms vastplakken.
Sinds deze tip heb ik geen last meer gehad van loslatende papiertjes
en deze:
Ik laat de Cc na het bakken nog even in de vorm zitten en leg er gelijk een snijplank op. Na 5 minuten haal ik hem er af en haal ik de CC uit de vorm.
(ik bak de CC altijd in het papier in de bakvorm) dan blijven ze mooi rond/
ik deed alles al van het bovenstaande, alleen niet op z'n kop laten afkoelen, dus dat ga ik volgende keer ook proberen...
Ik hoop dat het succes heeft, voor jou en voor mij.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Klein & fijn: Cupcakes, koekjes & los suikerwerk » beetje bling bling