1

Onderwerp: botercreme

Hoelang kan ik botercreme bewaren.

Het is gemaakt van boter met poedersuiker en een beetje kleurstof en het zit momenteel in verschillende spuitzakken, kan ik het zo bewaren en hoelang?

Thanks.

2

Re: botercreme

Als je de zakken goed afsluit, een 10-tal dagen in de koelkast.
Langer heb ik het nog niet geprobeerd.
Feit is wel dat je ze best wel lang op kamertemperatuur moet laten komen om ze nadien weer gemakkelijk te kunnen spuiten.
Ik gebruik die bc dan alleen nog om dijkjes te spuiten.

Een dag zonder iets nieuws geleerd te hebben, is een dag niet geleefd!
Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot: www.cakechiqueboutique.blogspot.com

3

Dank voor de snelle reactie.
Heb het vorige week gemaakt en heb het vrijdag weer nodig, dus dat zou geen probleem mogen zijn.

4

Ik ben via avondles, een opleiding bakker bezig. Vorige week donderdag kerststronk (Belgie, weet niet of dat bij jullie ook zo heet) gemaakt, dus dat was op 15 dec. , volgens de bakker, waar wij les van krijgen, kon die perfect bewaard blijven, buiten de koelkast, tot kerst. De stronk was gevuld met botercreme. Enige voorwaarde, koel bewaren, liefst in de kelder.
Zou me dus niet te veel zorgen maken, wij hadden ook rauwe eieren in de botercreme, en volgens bakker worden de eieren niet slecht door de suiker die in de creme zit!!

5

Kunt het ook heel goed invriezen

Groetjes Cindy

6

Dank jullie wel.

Heb afgelopen weekend op een kerstmarkt gestaan en had speciale kerst cupcakes gemaakt. ook een sneeuwpop van cake die ik bespoten had met botercreme, maar net als een echte sneeuwpop kon hij niet zo goed tegen de zon, hij begon te smelten.  Nu heeft iemand 9 stuks besteld voor vrijdag en ik krijg een groep van 11 kinderen over de vloer vrijdag en dan wilde ik ook cupcakes gaan versieren met ze.

De botercreme zit in verschillende spuitzakken in 3 verschillende kleuren en dan is het wel leuk als ze kunnen kiezen welke kleur ze willen.

Groetjes Brigitte.