1

Onderwerp: fondant smelt op toeven

heeft iemand tips,?
als ik toeven spuit van botercrème en ik doe daar nog iets leuks op van fondant dan smelt de fondant vaak,ik heb dat al eens met cijfers gehad en een keer met kleine bloemetjes,heb het ook al een keer met toeven van monchou gehad

2

Re: fondant smelt op toeven

In de botercreme zit teveel water voor de fondant, dat gaat smelten. Als je er iets op wilt zetten dan beter iets met een chocolade achterkant, bijv. marsepein met gesmolten chocolade insmeren.

3

Biggeltaart schreef:

In de botercreme zit teveel water voor de fondant, dat gaat smelten. Als je er iets op wilt zetten dan beter iets met een chocolade achterkant, bijv. marsepein met gesmolten chocolade insmeren.

okè,dank je wel,moet met fondant ook wel lukken om die een beetje in te smeren met chocolade

4

Haha, in de haast getikt! Maar kan inderdaad ook met fondant! Je bent lekker aan het uitproberen, leuk!

5

Toeven maken van MBC!

Deze hobby is geweldigggggg!!!!

6

hier zit toch roomboter in,dat gaat toch ook smelten dan?

ik ben nieuw met het decoreren en bekleden met fondant.
ik lees heel veel dat je je taart in moet smeren met botercreme voordat je je taart bekleed met fondant. Gaat dat dan ook niet smelten?
Of is dat anders omdat het maar een dun laagje is?

Bij de botercremetoef gebruik je vaak de mix. Die moet je aanmaken met water. In die botercreme zit dus veel water.

Afsmeren doe je met botercreme 1:1, dat wil zeggen 1 deel roomboter en 1 deel suikerbakkerspoeder.

Het gaat dus niet om de roomboter, maar om het water waar je de mix mee maakt. Het water kan de suikers in de fondant oplossen, waardoor die kan gaan smelten. Zeker wanneer de cc's of taart de koeling in is geweest.

Dank je voor de uitleg. Nu snap ik het verschil.

Graag gedaan  :)  Overigens is de 1:1 echt alleen om af te smeren hoor, is niet lekker  :nooo  Dus voor vullen gewoon de botercrememix gebruiken.