1

Onderwerp: siliconemat van de action

hallo allemaal,

Ik ben nieuw in het bekleden en decoreren van taarten. Nu hoor (en lees) ik veel over silicone matten om je fondant op uit te rollen.
Nu was ik laatst bij de action en zag zo'n mat liggen.
Is er iemand die er ervaring mee heeft en of het de moeite waard is om er eentje aan te schaffen?

hopelijk kan iemand me helpen.

alvast bedankt.

Re: siliconemat van de action

Veel gebruiken de bureau-onderlegger van de Ikea. Die van de action ken ik niet, alleen de groene snijmatten.

3

Ik ben ook vrij nieuw met het bakken. Ik gebruik gewoon een placemat met wat frisco vet om fondant uit te rollen.
Misschien heb je hier iets aan.

Succes is een taart waarvan iedereen mee wil eten

Fondant kan je uitrollen op suikerbakkerspoeder of poedersuiker  :Y

5

Ik rol gewoon uit op m'n keukenblad, is dat raar?

6

Ik heb een speciaal tafelkleed gekocht voor het uitrollen, zo heb ik 1 en dezelfde voor de taarten.. Weetjewel zn sja plastic? Die vaak op zn rol zit bij de blokker..

Denk terug met een lach aan gisteren, kijk met volle moed naar morgen, maar leef vooral vandaag!

7

Biejangkaa schreef:

Heel raar  :lol:  haha grapje!

Ik zelf gebruik de siliconen bakmatten van de Xenos en de siliconen deegroller, echt heel fijn!
Geen gedoe en rommel met poedersuiker en het rolt echt supermakkelijk uit.
Blijft niet plakken en wordt mooi glad  :Y

8

Biejangkaa schreef:

Weird!!! :D

Gheheh nee hoor, ik rol ook uit op mijn aanrecht....!!!! Hoef ik niet apart matten, placemats en tafelkleden te gebruiken!!! Erg handig :thumb:

9

Ik gebruik een doorzichtig stuk tafelzeil (blokker) dan kun je je uitgerolde fondant zo op de kop op je taart kiepen. Doordat het zeil doorzichtig is, kun je precies zien of je fondant in het midden ligt. Daarna pel je voorzichtig het zeil eraf.

10

Bedoel je die mat met die ringen erin zodat je een bepaalde grootte kunt uitrollen ?

Die heb ik, is in zoverre fijn dat ik hem op de kop leg op het aanrecht, dus met die maat ringen naar beneden, dan blijft ie liggen.
Gebruik ik hem met de gladde kant naar beneden dan 'plakt' ie niet aan mijn aanrecht en schuift alle kanten op. Die ik van de xenos heb is veel fijner maar ook weer een stukje kleiner.

Christine.

11

keukentje schreef:

Bedoel je die mat met die ringen erin zodat je een bepaalde grootte kunt uitrollen ?

Die heb ik, is in zoverre fijn dat ik hem op de kop leg op het aanrecht, dus met die maat ringen naar beneden, dan blijft ie liggen.
Gebruik ik hem met de gladde kant naar beneden dan 'plakt' ie niet aan mijn aanrecht en schuift alle kanten op. Die ik van de xenos heb is veel fijner maar ook weer een stukje kleiner.

Er staan geen ringen op. Het is een bakmat van het merk cucina.
Aan de ene kant heel glad en de andere kant met relief.
Ik zal eens kijken bij de xenos of ze hem nog hebben. als jullie die zo goed vinden kan ik beter die kopen.

thanks voor alle info!

12

Ik gebruik de bureauonderlegger Prosj van Ikea!
Die vind ik echt ideaal!  :thumb:

13

bedankt allemaal voor de racties. Ik heb even gekeken en die van de action is dezelfde als van de xenos. heb er toch een aangeschaft en het werkt heel goed.

fijne feestdagen iedereen!