Onderwerp: How To Nijntje
Foto's zijn helaas verwijderd, beschrijving laten we staan
Hallo Allemaal!
Ik wil voor aankomende dinsdag een geboeteerd nijntje maken voor boven op een taart! Ik kon helemaal geen how to vinden dus heb ik van alle stappen die ik gedaan heb een foto gemaakt. Hopelijk is het duidelijk!
Het hoofdje!
Begin met een bolletje en vorm aan het bolletje een puntje.
Snij het puntje door midden.
Vorm de oortjes en diep de oortjes iets uit.
Oogjes en mondje maken.
Het lijfje
Begin met een bolletje draai het tussen je handen over de tafel zodat je een platte onderkant krijgt.
Maak er een driehoek van en plat het topje een beetje af zodat het hoofdje er op blijft staan
Het kraagje heb ik uit gestoken met een hardje het puntje van het hardje heb ik afgerond.
De armpjes, begin met 2 kleine bolletje en maak hier coontjes van
Dan de voetjes
Alles samen voegen
Als eerste de voetjes plaatsen. Als tweede het kraagje plaatsen, daarna de armpjes eerst even iets om je vinger vouwen zodat het armpje een beetje rond loopt en plak het dan op het lijfje. Ik heb geen foto van de handjes, maar dat zijn twee bolletje met een platte kant.
De jurk versieren met bloempjes of iets anders.
Hoofdje er op en klaar!!!
Het lijkt makkelijker dan het is, ik ben nog steeds niet tevreden over het hoofdje. Misschien ga ik het morgen of overmorgen nog een keer proberen, nu ben ik er even klaar mee!!!
Voor de genen die het willen weten heb ik ook nog alles gewogen!
Hoofd 85 gram
lijfje 100 gram
armpjes 2x 8 gram
handjes 2x 4 gram
voetjes 2x 7 gram
kraagje geen idee...
Veel succes hopelijk hebben jullie er iets aan!
Groetjes Allegra
Helemaal vergeten te vermelden ik heb de taart van Miek80 als voorbeeld gebruikt dus zei verdient een