Onderwerp: Een complete dierentuin voor onze jarige tweeling!
Hoera!! Vandaag is onze tweeling jarig! Wat gaat het toch hard... Ik zie ze nog in hun couveuses liggen, twee kleine hummeltjes van amper anderhalve kilo... En nu zijn ze alweer VIER jaar geworden!
Al weken waren ze aan het brainstormen over wat voor taart ze wilden hebben. Honderden voorbeelden hebben we samen bekeken en het één vonden ze nog geweldiger dan het ander.
Ik wil een draak! En ik een prinses! Of nee, toch een kabouter! Nee! Ik wil een brandweerauto! *zucht* Dat ging nog een uitdaging worden om een taart te bedenken met al hun wensen erop.
Tot ik het boek van Wendy binnenkreeg en ze de dierentuintaart zagen. Toen waren ze verkocht. Allebei. Voor de volle 100%
Dus ik heb de afgelopen week braaf elke avond een paar beestjes zitten boetseren en gisteravond de taart in elkaar gezet. Dit is hem geworden:

De zebra en de tijger heb ik stiekem laten zitten, daar had ik simpelweg gewoon geen tijd meer voor (jammer, want die tijger was juist supervrolijk zo lekker knaloranje). Maar verder zitten alle beestjes erop:

Wat een mooie duidelijke beschrijvingen en foto's staan er in dat boek. Knap gedaan, Wendy! Misschien toch maar een keertje goed sparen voor een workshop bij je, want als je die technieken zo duidelijk kan beschrijven in een boek dan moet dat tijdens een workshop helemáál lukken

En dan natuurlijk nog even de twee jarige jobjes met hun taart. Ze vinden hem helemaal geweldig! We hebben hem nog niet aangesneden, vanmiddag komen er wat vriendjes en vriendinnetjes en dan snijden we hem in stukken. De kids hebben al helemaal bedacht wie welk beestje op moet/mag eten

Oh, en deze pasten niet meer op de taart, dus we hadden vanmorgen stiekem toch vast wat beestjes om op te knabbelen:

Edit: onderste (20cm) en bovenste (10cm) laag gevuld met banketbakkersroom en aardbeienjam, middelste laag (15 cm) gevuld met chocoladebotercreme (van gesmolten pure chocolade, mjammie) en frambozenjam. En omdat ik zo suf was geweest om de chocolade door de botercreme te kiepen vóórdat ik wat apart had gezet zijn alle lagen ook nog eens afgesmeerd met chocoladecreme
Zo. En nu lekker verder feesten! Hieperdepiep, hoera!!!