1

Onderwerp: Dat heb ik weer....

draai ik mijn eerste kapsel in mijn nieuwe Kennie, komt ie niet hoger dan 3 cm uit  de oven... :(  Laat mijn moeder nou net haar verjaardag vieren, en ze heeft ooit gezegd dat ze een tas-taart zo geinig vond.... Dus ik aan de slag en ik moet zeggen: ik was blij! Gevuld met speculaas botercreme met honing. Lekkuh! En mams was dolgelukkig! :D

http://www.mijnalbum.nl/Foto-XIFNYWJD-D.jpg

Leuk als je een reactie achterlaat!

Jose

2

Re: Dat heb ik weer....

Niks mis met deze tas-taart. Je kan echt niet zien dat je kapsel maar 3 cm. hoog is geworden, hartstikke goed gedaan dus  :Y

Taartalataaaaaaaaaaaaaa

3

Re: Dat heb ik weer....

ik vind hem erg leuk geworden!
gewoon schattig :Y

groetjes  Jose'

4

Re: Dat heb ik weer....

Leuk hoor!

Re: Dat heb ik weer....

Bedankt dames,
ik vond m zelf ook lekker gelukt.  Ik was alleen dus een beetje teleurgesteld in "Kennie", ten opzichte van mijn eerdere philips handmixer..... Dat voelt een beeeetje ondankbaar, dus ik zeg er vlug bij dat ie ontzettend lekkere botercreme maakt en héél leuk staat op t aanrecht :)

6

Re: Dat heb ik weer....

Mooi tasje, maar eh doe je wel je eieren en je kom van te voren in heet water? Ik heb de goedkope van de lidl en ook ik dacht eerst dat het tegen viel maar nu ik de kom en de eieren goed verwarm krijg ik prachtige kapsels. Zo mooi dat mijn blik vanmiddag zelfs over liep. Op zich super maar wat een bende zeg.

7

Re: Dat heb ik weer....

Wat een leuke tas! Kan me voorstellen dat ze er blij mee was  :Y

Wat je kapsel betreft: ik heb geen idee waar het aan ligt. Die van mij worden juist hartstikke hoog.

Groetjes, Petra
Sinds kort ook een website: http://www.prettaart.webklik.nl

Re: Dat heb ik weer....

Chennie schreef:

Mooi tasje, maar eh doe je wel je eieren en je kom van te voren in heet water? Ik heb de goedkope van de lidl en ook ik dacht eerst dat het tegen viel maar nu ik de kom en de eieren goed verwarm krijg ik prachtige kapsels. Zo mooi dat mijn blik vanmiddag zelfs over liep. Op zich super maar wat een bende zeg.


Ik denk inderdaad dat het aan de temp van de eieren lag, nu je het zegt.  Ik was ook wel een beetje ongeduldig... Goeie tip, thanks!

9

Re: Dat heb ik weer....

Hallo José,

Hij is erg leuk geworden. Ik wil binnenkort een klein tasje maken voor een nichtje....heb je hier een 20cm taartvorm gebruikt en die dan in twee helften gesneden...en dan die twee helften "rechtop" tegen elkaar gezet?
Zit dan de vulling a.h.w. verticaal in je taart?

Ik wilde voor mijn nichtje het zo gaan doen, en dan het bovenste deel van de tas "leeg laten", zodat ik bovenin bij de rits zeg maar een envelop kan steken. Het onderste gedeelte wil ik dan wel vullen.

Alvast bedankt voor je antwoord.

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

10

Re: Dat heb ik weer....

erg mooi! en dat schoentje is ook heel mooi

Er is altijd wel een reden voor taart!

11

Re: Dat heb ik weer....

Hoi Jose,

Allereerst, mooi taartje zeg en ook ik zou graag willen weten hoe je hem gevuld hebt, horizontaal of verticaal?

Ik snap je teleurstelling, had ik ook toen ik de eerste keer mijn Kenie gebruikte. Leek veel vaster en minder hoog dan met de handmixer.
Ik doe nu eerst de eieren even schuimig mixen in de Kennie en daarna de rest erbij en ze zijn weer als vanouds de kapsels.
Maar ik liep ook eerst te mopperen, maar nu is Kennie mijn beste vriend in de keuken. :Y

Mijn faceboekpagina met mijn taartjes
http://www.facebook.com/pages/Home-made … 1595328591

12

Re: Dat heb ik weer....

Bianca1969 schreef:

Hallo José,

Hij is erg leuk geworden. Ik wil binnenkort een klein tasje maken voor een nichtje....heb je hier een 20cm taartvorm gebruikt en die dan in twee helften gesneden...en dan die twee helften "rechtop" tegen elkaar gezet?
Zit dan de vulling a.h.w. verticaal in je taart?

Ik wilde voor mijn nichtje het zo gaan doen, en dan het bovenste deel van de tas "leeg laten", zodat ik bovenin bij de rits zeg maar een envelop kan steken. Het onderste gedeelte wil ik dan wel vullen.

Alvast bedankt voor je antwoord.


hoi Bianca,

bij dit kleine tasje zit de  vulling idd verticaal. Ik heb daarom wel een stevige botercreme vulling genomen, anders zakt het natuurlijk omlaag (die zwaartekracht ook he?  ;) ) Hij deed het na een reis van bijna anderhalf uur nog prima! Ik zou als ik jou was wel kiezen voor een klein envelopje, maar verder moet het wel lukken zoals je het beschrijft denk ik! Succes!

13

Re: Dat heb ik weer....

mamski schreef:

Hoi Jose,

Allereerst, mooi taartje zeg en ook ik zou graag willen weten hoe je hem gevuld hebt, horizontaal of verticaal?

Ik snap je teleurstelling, had ik ook toen ik de eerste keer mijn Kenie gebruikte. Leek veel vaster en minder hoog dan met de handmixer.
Ik doe nu eerst de eieren even schuimig mixen in de Kennie en daarna de rest erbij en ze zijn weer als vanouds de kapsels.
Maar ik liep ook eerst te mopperen, maar nu is Kennie mijn beste vriend in de keuken. :Y


Hoi hoi,

dank voor je opbeurende bericht over Kennie. We kunnen het inmiddels al stukken beter vinden samen!  Dit kleine tasje heb ik verticaal gevuld met een stevige speculaasbotercreme. Ik sta wel voor een uitdaging, want ik mag nu een grote tas maken en zit me suf te denken hoe ik dat nou eens vul zodat ie ook nog eens fatsoenlijk aangesneden kan worden.... Hij moet tenslotte op  ;)

Groetjes!

14 Laatst bewerkt door Miss Pebble (20-12-2011 16:14)

Re: Dat heb ik weer....

Je kunt een tastaart ook prima horizontaal vullen hoor! Alleen komt aan de ronde kant wel een dikkere laag botercreme om 'm weer mooi rond te maken  :)


Enne... leuk tasje!!! Echt een hebbedingetje  :Y

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

15

Re: Dat heb ik weer....

Heel mooi gedaan!!!  :Y