Re: Ook ik mocht hem dan eindelijk eens uittesten ...

Cupcake24, die kun je bij taart en fantasy kopen en bij het taartwinkeltje.nl

77

Jeeeee ik heb hem ook wel alleen bisquitmix in huis dus dat gepro-beerd en dat ging goed had ook alleen de melts van wilton en na het lezen dacht ik o my godddd, maar ik heb ze gesmolten op een god hoe heet zo'n ding bij de bokker gekocht een stenen kommetje op een theelichtje "chocofondue"  :think:  :think:  :think:  en dat ging echt supergoed. Duurt wel effe hoor maar :thumb:

Wil het nu gaan proberen met boerencakemix zouden die dan ook 3 min moeten?

Lieve groetjes van Nicole

78

sylvana schreef:

ik hem vanmiddag ook gekocht (bij de kijkshop) en moest het natuurlijk meteen proberen ,moest even snel ,met gewone cakemeel.
3 min gebakken ,zagen er mooi rond uit ,even omgedraaid en nog 1 minuutje laten bakken ,maar werden plat aan 1 kant :( .iets langer geprobeerd geen resultaat ,bleef hetzelfde .
.
hebben jullie dat nou ook of ben ik weeer de enigste die zoiets heeft.
de smaak was overigens wel goed :Y
morgen nog maar eens een keer proberen met bisq.mix.
groetjes syl

Ik had hetzelfde, ook een beetje plat. En heb je het al geprobeerd met bisq.mix?

79

Als ze te plat zijn zat er net iets te weinig beslag in. Als ze een "planeetrandje" hebben juist teveel. Het is even zoeken naar de juiste hoeveelheid maar als je die eenmaal te pakken hebt zijn ze prachtig rond.

Ik heb ook gelezen dat je ze niet echt hoeft om te draaien.
Dan is de ene kant wel iets donkerder maar daar zie je niks van als je ze in de candymelts doop.
ik heb ook zo'n chocoladefondue en denk dat dat ook goed zal werken.
Ik heb het nog niet geprobeerd maar ga ze denk ik van het weekend maken.

81

Ik heb hem ook...

Maar de mensen die mijn zelfgemaakte CakePops proeven of die uit het apparaat gaan allemaal voor de zelfgemaakte :(..ergens helaas haha, want dat scheelt wel een hoop rol werk gedoe ;)..maarja..

Idd wel erg mooie ronde bolletjes, dus ik gebruik het apparaat denk maar vooral als ik een mooie foto wil ofzo :P..hihi..

Ze vinden pure cake bolletjes saai en droog smaken... en inspuiten met iets vinden ze weer ook minder lekker... ze hebben liever de combinatie van cake en botercreme oid door elkaarheen ....

Al vindt ik zelf dat mega machtig en niet zo lekker hoor :P

82

Misschien ligt het aan mij hoor, maar het lukt me gewoon niet om mooie ronde balletjes te krijgen.
Ik heb de biscuitmix van zeelandia gebruikt, maar op de een of andere manier worden het gewoon geen balletjes... ligt dat eraan dat ik ze niet omdraai?? want dat staat ook niet in het boekje.....

HELLUP!!!

Ik heb hem ook in huis maar mijn bolletjes waren ook niet helemaal rond.
De onderkant wel maar de bovenkant niet echt en ik heb ze tot het randje gevuld maar heb wel de gewone koopmans fijne cakemix gebruikt en dan drie minuten want als je het langer doet dan worden ze droog vind ik.
Ik heb ze ook omgedraaid maar daar worden ze ook niet echt beter van.
De onderkant blijft gewoon mooier dan de bovenkant.

84

Ik denk dat jullie dan net te weinig cake in de vormpjes spuiten.
Zelf had ik dit bij de eerste 2 keer ook. eerst te veel beslag: planeetjes
Daarna te weinig beslag, worden ze meer ovaal dan rond.

probeer eens iets meer beslag in de kuiltjes te spuiten.

Daarnaast: als ze droog zijn/worden: dan heb je ze te lang laten bakken. Mijn cakepops zijn lekker smeuig van binnen, en een hard chocolaagje van buiten.

Zelf gebruik ik absoluut geen candymelts. Dat is naar mijn mening echt een zakje vol met kleurstoffen en E-nummers. bah.

Ik gebruik alleen chocolade.
wit puur of melk.
Daarnaast dip ik ze bijvoorbeeld in de kokos of een ander lekker dipje.

Wanneer ik echt persee kleur nodig heb, dan neem ik witte Callebaut callets, met een tikje kleurstof en je hebt de meest prachtige vloeibare kleurendip, die echt naar HEERlijk witte chocolade smaakt! Jammie!

Groetjes Daniëlle

85

Als ik dit zo zie, denk ik er toch ook heel sterk over om hem aan de kerstman te vragen:D

Leuk hoor!!!!

86

Wat handig die pan zeg!

87

Verkopen ze die in de shop?

88

Danyella schreef:

Ik denk dat jullie dan net te weinig cake in de vormpjes spuiten.

Dus het maakt in principe niet uit wat voor mix je gebruikt? Ik dacht misschien ligt het daaraan.. maar zelfs als ik er teveel in deed werden ze nog niet helemaal rond....

Ik geef de moed niet op, ga het nog eens proberen....

Dankjewel!

89

Heb netcupcakemix van Cook&Co gebruikt en dat ging perfect. Echt hele mooie ronde ballen!

90

Ik heb een keer de stroopwafelmix gebruikt, resultaat: prachtige ronde balletjes.
De keer erop een pak browniemix gekocht (van de C1000) maar dat werd niks, kreeg de balletjes er niet eens uit, alles plakte, dus dat was geen succes!
Heeft al iemand van jullie een recept van Rudolph geprobeerd in de popcake maker? Het recept van de 'dreamer' lijkt me ook wel erg lekker als popcake, maar ik twijfel of het niet te nat van substantie is met als gevolg dat je ze niet uit het apparaat krijgt..... :rolleyes:
Groetjes,
Carin

Ik heb de gaatjes helemaal tot het randje gevuld dus dacht dat het wel goed zou zijn maar we proberen het gewoon weer opnieuw.
De ne kant is wel mooi rond maar de bovenkant net niet helemaal rond.

92

er moet genoeg bakpoeder inzitten om ze mooi omhoog te laten komen zodat ze mooi rond worden, en niet al te veel suiker ( zoals bij brownies het geval is) anders gaan ze inderdaad heel erg plakken.

Derecepten van rudolph zijn uitermate geschikt kan ik uit ervaring vertellen :-)

Omdat je olie gebruikt en geen boter, blijven ze mooi smeuig van binnen en bakken ze niet droog Heerlijk!

Groetjes Daniëlle

93 Laatst bewerkt door cbouwmans (19-12-2011 00:40)

Danyella schreef:

er moet genoeg bakpoeder inzitten om ze mooi omhoog te laten komen zodat ze mooi rond worden, en niet al te veel suiker ( zoals bij brownies het geval is) anders gaan ze inderdaad heel erg plakken.

Derecepten van rudolph zijn uitermate geschikt kan ik uit ervaring vertellen :-)

Omdat je olie gebruikt en geen boter, blijven ze mooi smeuig van binnen en bakken ze niet droog Heerlijk!

Bedankt voor je antwoord, dan wordt dat mijn volgende cakepops-project :D 
Ik vind de cupcake van Rudolph inderdaad ook heerlijk smeuig, maar ik twijfelde of ze niet zouden plakken.
Thanks!
Carin

94

Die van Rudolph moet je hebben!!!

95

Waar kan ik het recept van Rudolph vinden? Ben heel benieuwd!

96

iemand een recept van rudolf die hem door wil mailen aan me wil hem weleens uit proberen. ben niet in de gelegenheid om nu het boekje te gaan halen.

Gewoon bestellen bij bol.com dat heb ik ook gedaan.
Wordt nu ook gratis thuisbezorgd en ik heb hem morgen in huis.  :)

Heel mooi! Het voordeel is natuurlijk dat je er geen glazuur of andere zoetigheid aan moet toevoegen!

99

Hebben jullie het over dit boek?

http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boe … uct_images

Ik las daar veel positieve berichtjes en één negatieve over het feit dat de recepten niet volledig zijn.  ...dat internet nog nodig is om bv. cookiemonster te kunnen maken.

Nu ben ik reuze benieuwd of jullie ervaringen alleen maar positief zijn.

....en kan iemand mij vertellen wat ik bij het recept van dreamer kan voorstellen?

100

euhm...??? Niet volledig??

Ik denk dat ik dit het meest volledige en meest makkelijk leesbare cupcake boek vind wat er is.
Zelf kun je daarna lekker verderborduren op de recepten, maar wanneer je dat niet zo aanspreekt, heb je aan het boek een zeer volledig kookboekje.

De 'Dreamer' is een heerlijk chocolade/brownieachtig cakeje met een pure chocolade swirl en pecannoten.
echt heerlijk.

Ik vind het niet zo gepast om hier de recepten te plaaten moet ik zeggen.
Koop hem! Je krijgt er geen spijt van!

( nee ik krijg ( helaas) geen royalty's  :) )

Groetjes Daniëlle