1

Onderwerp: Wanneer ontdooien?

Ik wil graag eens een taart proberen invriezen (helemaal bekleed)
Deze wil ik meenemen op weekend voor kerst.
Mijn vraag is dan kan ik hem beste helemaal laten ontdooien vanaf donderdag om vrijdag mee te nemen en zaterdag te eten?
Of kan hem ook onderweg wat laten ontdooien en daar verder in de koelkast laten ontdooien? (We gaan toch 1.5-2u onderweg zijn)
Want dan is die toch nog verser op zaterdag :)   Hoor alleen altijd dat de taart in de koelkast moet ontdooien 24 uur op voorhand...
Dankje voor de tips!

Maak elke taart alsof het je laatste is!

2

Re: Wanneer ontdooien?

Ik zou de taart (weet niet hoe de taart is gevuld) net voordat je weg rijdt uit de vriezer halen. Wel de taart zo koel mogelijk houden, anders gaat de taart zweten (marsepein of fondant zou kunnen gaan smelten). Dan op de plek van bestemming je taart in de koelkast zetten. Ik denk dat het dan wel goed gaat. Wie weet heeft er iemand anders nog tips voor je.

groetjes Marlies

3

Zou net zoals Marlies zegt de taart vlak voor vertrek uit de vriezer halen en achter in de auto zetten. Dan op de plaats van bestemming nog in de koelkast.
Wij nemen zo taarten mee naar Polen en Roemenie, (dan zijn ze veel langer buiten de koelkast) en dat gaat prima.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

4

Ah ok dan ga ik het zo proberen, als ze zo ver geraken zal tot de zee ook nog wel lukken! :Y
Dankje voor de tips allebei! :D

Maak elke taart alsof het je laatste is!