1

Onderwerp: Kun je eiwitschuim bewaren?

Ik weet niet zo goed in welke rubriek dit thuishoort  :o dus mijn excuses als ik verkeerd sta.

mijn vraag:

Ik wil voor het kerstdiner een ijsbombe maken en dat moet dus nog voor serveren met stijfgeslagen eiwit bestreken worden en gegrild.
Nu vroeg ik me af of ik het eiwit al van tevoren kan stijfkloppen en dan kan bewaren tot ik het nodig heb...

Heeft iemand een idee?
Op google kan ik het helaas niet vinden.

Bedankt :)

2

Re: Kun je eiwitschuim bewaren?

Niet te lang van te voren een paar uur maar want het slaat "terug" (lees vloeibaar worden)

1 % hulp is meer dan 100% medelijden!!!

3

Hoi MilkyWay,

Een vraag hoort altijd in een vraagrubriek, nooit in de Babbel :) Ik ga je verplaatsen.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

4

Dankje Jozien, ik wist niet bij welke vraagrubriek, aangezien het "weinig" met taart te maken heeft, hihi.

Annette, ik zal het dan maar ter plaatse maken denk ik, is alleen weer met andermans apparatuur, da's toch altijd weer even kijken of het lukt ;)

Bedankt voor het antwoord!

5

@ Wilkyway. Ik neem aan dat je niet alleen eiwit gebruikt. Lijkt mij niet heel lekker. Vaak wordt hier Italiaans schuim voor gebruikt. Als je het goed opslaat dan kan het rustig een nacht staan. Op het werk lieten we dit gewoon een nacht in een spuitzak in de koelkast liggen. Dit was geen probleem.

Hopenlijk heb je hier wat aan.

6

Kelly, ik sla het eiwit stijf met poedersuiker :)
Ik heb 't s avonds nodig en we gaan daar smiddags al heen....dan zou ik t dus sochtends al moeten opslaan.