1

Onderwerp: Mrs. *disaster* Santa.....

Een hele tijd terug kreeg ik deze opdracht.
Mrs Santa voor een mevrouw die 50 wordt vandaag.
Helemaal leuk, ik heb de beschrijving tig keer doorgelezen, het boetseer werk geoefend, de wondermold een keer gebakken om te zien of daar niks mis zou gaan.....
Toen vorig weekend de dummy gemaakt om alle stappen te doorlopen, maar uiteindelijk is de hele taart mislukt en ik schaam me dood om dit aan klanten mee te geven.

Het kapsel is met 6 dunne laagjes gevuld; aardbeienbavaroise en zwitserse room. Als je daar een lijf met armen en hoofd van marsepein opzet begint de rok langzaam in te zakken en krijgt ze enorme plooien in haar rok....
Geen tijd om het te veranderen dus ze gaat wel mee maar wat ben ik verdrietig.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-QGJTWEPR-D.jpg
tis echt erg....
http://www.mijnalbum.nl/Foto-4UPAFRGF-D.jpg

Bedankt voor het kijken.
Voor mij was het weer een leermoment; in dit model taart de volgende keer een wat stevige vulling denk ik....

Shower the people you love with love - James Taylor and me ;-)

2

Re: Mrs. *disaster* Santa.....

Hey meid, niet zo kritisch op jezelf!  :nooo

Mrs. Santa ziet er super uit! Pak je leermomentjes, maar niet twijfelen hoor  :thumb:

3

Re: Mrs. *disaster* Santa.....

Ik vind haar ook mooi!!!!!......Ik zou haar willen krijgen hoor  :Y

4

Re: Mrs. *disaster* Santa.....

So disastrous ziet ze er anders niet uit hoor! Mrs Claus is zo leuk en er zitten zoveel mooie details op dat die paar rimpels niet opvallen.

Voor een volgende keer: goeie dijkjes spuiten en dikker afsmeren, en dan een nacht in de koelkast om goed op te stijven. Dat compenseert de fluffy vulling ;-)
Zelf behandel ik de wondermold als een stapeltaart, dus halverwege zit een karton met daaronder dowels. Als je dan ook nog het lijf+hoofd als een stapeldeel ziet, dus een dowel in de bovenste helft van de rok met daarboven een kartonnetje om het gewicht erboven te dragen - komt het een volgende keer helemaal goed!

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

5

Re: Mrs. *disaster* Santa.....

Ik snap wat je zelf ziet, maar ze is toch hartstikke mooi hoor! We zijn soms iets te kritisch naar onszelf! Ik denk dat je klant haar echt prachtig vind, want dat is ze gewoon! Ik wil haar ook deze week maken, ben benieuwd of het me gaat lukken. Dank je wel voor het posten, want nu weet ik dat de vulling stevig moet zijn.

heerlijke taartgroetjes van Brenda

6

Re: Mrs. *disaster* Santa.....

Mensen hebben haar 2 tellen gelden opgehaald.......mevrouw het is dat u het zegt hoor van die plooien, ze ziet er geweldig uit.
Hier heeft u het geld met 5€ extra voor de moeite.......wat een pak van mijn hart. Ik kon wel huilen hoe ze was ingezakt en ben helemaal blij dat de klant het zo makkelijk opnam

Shower the people you love with love - James Taylor and me ;-)

7

Re: Mrs. *disaster* Santa.....

Dank jullie wel voor de lieve reacties en vooral ook de tips miss Pebble!

Shower the people you love with love - James Taylor and me ;-)

8

Re: Mrs. *disaster* Santa.....

Superleuk gedaan zeg!! :thumb:

Re: Mrs. *disaster* Santa.....

Ik vind hem mooi hoor!
ik heb het boek niet bij de hand maar staat daar niet in dat er een douwel in het poppetje moet tot op de grond? Ik heb de assepoester en de barokdame bij Wendy gedaan en daar gaat altijd een douwel in het lijfje die dan door de cake heen tot op de grond gaat. Ik doe de taart altijd doormidden omdat dat makkelijkere stukjes snijdt maar dan maak ik een gaatje in het midden van het kartonnetje zodat de douwel daar doorheen kan.
Ook bij een dummie trouwens want anders gaat de marsepein van het lijfje inzakken.
Maar nogmaals, ik vind hem super en ookal zitten er wat plooitjes in, dat valt bij deze jurk niet op.

Ik heb geen enkel probleem dat niet kan worden opgelost met chocola

10

Re: Mrs. *disaster* Santa.....

nou ik vind haar ook erg mooi geworden, kan me wel voorstellen dat je teleurgesteld bent,als je je zo goed hebt voorbereid, maar aldoende leert men :Y en niet onbelangrijk, de klant was tevreden :Y

groetjes  Jose'

11

Re: Mrs. *disaster* Santa.....

taart van gout schreef:

Ik vind hem mooi hoor!
ik heb het boek niet bij de hand maar staat daar niet in dat er een douwel in het poppetje moet tot op de grond? Ik heb de assepoester en de barokdame bij Wendy gedaan en daar gaat altijd een douwel in het lijfje die dan door de cake heen tot op de grond gaat. Ik doe de taart altijd doormidden omdat dat makkelijkere stukjes snijdt maar dan maak ik een gaatje in het midden van het kartonnetje zodat de douwel daar doorheen kan.
Ook bij een dummie trouwens want anders gaat de marsepein van het lijfje inzakken.
Maar nogmaals, ik vind hem super en ookal zitten er wat plooitjes in, dat valt bij deze jurk niet op.

Yep klopt, ik heb de instructies ook precies gevolgd. Er zit halverwege een taartkarton (anders worden de punten zo hoog) met een gat en een hele lange stok van het hoofd tot aan de plank waar ze op staat.
Maar toch dit resultaart helaas.
Maar in elk geval bedankt voor je reactie.
De tip van miss Pebble met de dijkjes spuiten is wat ik eigelijk wel had moeten weten maar gewoon niet aan heb gedacht.
Door de druk van het bovenlijf, kwam de luchtige vulling naar buiten....

Shower the people you love with love - James Taylor and me ;-)

12

Re: Mrs. *disaster* Santa.....

Nou misschien wat plooien maar ik vind dat ze er prachtig uit ziet, ik wou dat ik het al zo kon maken.

13

Re: Mrs. *disaster* Santa.....

joseetje schreef:

nou ik vind haar ook erg mooi geworden, kan me wel voorstellen dat je teleurgesteld bent,als je je zo goed hebt voorbereid, maar aldoende leert men :Y en niet onbelangrijk, de klant was tevreden :Y

:Y  :Y  :Y  aldoende leert men, dat is helemaal waar. En ik was heel blij met de reactie van de klant.
Later stuurde ze me nog een sms met een foto van de jarige met de taart in haar handen, ook helemaal blij.

Shower the people you love with love - James Taylor and me ;-)

14

Re: Mrs. *disaster* Santa.....

Mrs Santa heeft gewoon te veel koekjes gegeten en een dikke kont gekregen hahaha. Ik vind haar mooi hoor, niet zo kritisch op jezelf zijn! Gelukkig waren de mensen er ook blij mee en daar gaat het toch uiteindelijk om  :thumb:

Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan...
http://www.linascakeshop.nl

15

Re: Mrs. *disaster* Santa.....

ik snap dat je zelf kritisch bent en daar leer je zelf weer van, maar ik vind m ook echt prachtig hoor!! prachtig bovenlijf met hoofdje en strak schortje. kortom, de afwerking is eigenlijk helemaal super. en een rok kan altijd plooien toch  ;)

Er is altijd wel een reden voor taart!

16

Re: Mrs. *disaster* Santa.....

Ik vind hem super mooi! Wees absoluut niet teleurgesteld in jezelf (wat ik me natuurlijk wel kan voorstellen, want je ziet zelf de kleine foutjes die een ander niet eens ziet!)
Nogmaals hij is super!

"Love is like cake; you never know when it's coming, but you'd better eat it when it does!"

17

Re: Mrs. *disaster* Santa.....

Bedankt voor jullie lieve reacties weer.

Ik dacht echt dat ik inmiddels het verschil tussen een 'dingetje wat ik als fout zie maar een ander amper ziet' en echt een grove fout/mislukking wel kon zien......niet echt dus.
Maar goed beter zo dan andersom hahah.....dat je trots naast een taart staat te glimmen en een klant zegt; mevrouw u dacht toch niet dat we hier mee akkoord gaan  :D

Shower the people you love with love - James Taylor and me ;-)

Re: Mrs. *disaster* Santa.....

Hihihi Sandra,
zie mijn berichtje dat ik gisteren geplaatst heb. Exact hetzelfde probleem! Pebbles ik zal de volgende keer inderdaad de taart een dag van tevoren maken met een stevige boterdijk. Bedankt voor de tip! Mijn grote fout was ook dat ik het taartkarton helemaal op de bodem vergeten was! Ernstig dom natuurlijk. En toen zakte hij in met oppakken. Ik vind het ook nog wel een hele kunst om de vorm goed te bekleden.
Maar Sandra, ik vind dat hij er verder echt prachtig uitziet! Gewoon lekker trots wezen!
Groetjes Karlijne

19

Re: Mrs. *disaster* Santa.....

Ik vind haar hoe dan ook erg mooi. Enne, kun je geen dijkje van stevige botercreme spuiten en dan daar de vulling tussen??? Dan is het steviger maar heb je toch een zachte vulling. Of vullen door met een grote ring uitsteker een gat in een plak cake te maken en daarna te stapelen. Snap je wat ik bedoel??? Plak met gat en vulling, plak zonder gat, plak met gat en vulling opgevuld, plak zonder vulling, tot bovenaan. Heb het zelf nog nooit geprobeerd maar het is misschien eens uit te proberen.

Ik ben niet chaotisch, ik orden gewoon anders!

20

Re: Mrs. *disaster* Santa.....

@ Aartjetaartje: ach wat heet dom....je bent vaak zo geconcentreerd bezig dat je gewoon wat vergeet. Ik had de rok afgesmeerd met botercrème en toen dacht ik opeens; oeps vergeten een gaatje in het middelste karton te doen. Kan straks de lange stok er niet doorheen.
Dus bovenste taart eraf, gat in het karton, taart er weer op en opnieuw afsmeren.
Maar dijkjes spuiten en goed op laten stijven zal ons de volgende keer redden.
Met pasen probeer ik haar wel opnieuw.....Mrs. Easter Bunny..... met penseel in haar hand, eieren in haar schort en een bloemenrand langs de rok :+

Ik heb jouw taart bekeken en ze ziet er ook goed uit, bij jou is het haar ook erg mooi gelukt!

Shower the people you love with love - James Taylor and me ;-)

21

Re: Mrs. *disaster* Santa.....

Ooo, wat kan ik je frustratie goed voorstellen!! Maar zoals iedereen al heeft gezegd: ze is prachtig, en de meeste mensen zien die dingetjes niet eens, waar wij zo van balen... En bij deze geef ik je nog even een DIKKE pluim voor al je voorbereidingen!! Wat een toewijding om van tevoren de hele taart te oefenen, geweldig zeg!!

En inderdaad, dijkjes waren waarschijnlijk de oplossing geweest.... Nog een tipje: ik heb mijn eerste taart met wondermold ook bij Wendy gemaakt (prinses met de kikker), en toen ik hem daar lekker had gevuld (met dijkjes), en wilde gaan afsmeren, deed Wendy iets heel onverwachts met mijn taart! Ze ging er namelijk even flink op staan duwen vanaf de bovenkant! Ik verschoot zowat van kleur, hahaha! Maar haar theorie was: beter nu dijkjes die naar buiten komen bollen, dan als de taart al bekleed is, en daar had ze natuurlijk groot gelijk in! Zeker met zo'n massief lijfje erbovenop, dat weegt behoorlijk wat...

22

Re: Mrs. *disaster* Santa.....

Hij is echt prachtig hoor, ik snap je frustratie over de rimpels, maar het blijft een supermooie taart !!!

Groetjes, Conny