1

Onderwerp: Blandas insmeren met ? zodat het los laat

In de gewone bakblikken gebruik ik bakpapier, maar als ik dat in de blanda gebruik word het een erg hobbelig bolletje. Wat gebruiken jullie zodat hij na het bakken los laat? (Wil echt bakken, niet vullen met al gebakkenbiscuit)

2

Re: Blandas insmeren met ? zodat het los laat

Ik smeer de blanda in met boter en leg 1 smal trookje in het midden van de bakblik zodat ik hem eventueel los kan trekken als ie vast zit. Maar tot nu toe laat het gewoon los bij het storten.

3 Laatst bewerkt door wendykoot (17-12-2011 14:55)

das ook een goede tip overigens. kan je met alle bakvormen doen die je moet invetten. een strook bakpapier erin leggen. desnoods kruislings zodat hij niet breekt met het lostrekken.  ff onthouden.  thanks

overigens smeer ik mijn blikken nooit in met een kwastje. altijd vanaf een stuk boter. het komt er dan iets dikker in te zitten zodat hij zo uit het blik glijd (meestal dan).

4

Ik gebruik altijd vloeibare margarine. Werkt ook heel goed. TOch ga ik de truc met het papiertje gebruiken. Je weet maar nooit.

Groetjes, Renata

5

En als je het bakblik hebt ingesmeerd dan even bloem er doorheen halen zodat de vorm helemaal met bloem bedekt is. en dan kruislings een papiertje er in. Maar helaas is mijn ervaring dat het papiertje vaak breekt. :grr:

Liefde is gratis, raar dat sommigen er dan nog zo zuinig mee zijn. ;-)
Liefs,   Ricky

6

crisco

7

Wilton Cake Release of Dr Oetker bakspray. Laat altijd los bij mij!

Groetjes Puck

8

dr oetker spray!! en even nawrijven met een keukenpapiertje om losse buitenkant te voorkomen

Je kunt alleen tijd verspillen,als je vergeet ervan te genieten

9

gebruik ook altijd dr. oetker spray!laat altijd los

10

Ik doe gewoon rechtstreeks met een blok boter ( eigen merk C1000. niet duur dus :+ )Bij de Blanda en bij de rest van mijn blikken.

De bodem van rond en vierkant bedek ik met bakapapier wat ik vast zet met de ring. En dan een strook bakpapier om op de hogen. En bij de blanda een smalle strook door de kom. Tot nu toe gaat het goed!!! :thumb:

11

bakspray!

12

Vloeibare margarine heb ik al geprobeerd maar dat was geen succes. Straks ga ik het proberen met normale boter en een stukje bakpapier kruislinks. Bedankt voor de ideeën!!

13

Wilton Cake release en dan heel dun uitsmeren :Y

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

14

Met een blokje boter invetten en met bloem bestuiven. Laat altijd los bij mij.

Groetjes, Petra
Sinds kort ook een website: http://www.prettaart.webklik.nl

15

Ik smeer al mijn bakvormen altijd in met vloeibare boter en daarna zorg ik dat er op het hele bakblik ook nog een laagje bloem zit.
Zo doe ik het altijd en ik heb nog nooit het probleem gehad dat de taart er niet uit wou komen!

16

Crisco! Nog nooit problemen mee gehad!

17

Wilton Cake Release! Super spul  :Y

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

18

Dr. Oetker bakspray!

What doesn't kill you, makes you stronger