1

Onderwerp: [feedback] kleurstof met alcohol mengen?

Hoihoi iedereen  :)

Ik heb deze Bob de Bouwer taart gemaakt, en ik heb een vraagje: ik heb de ruitjes van het shirt van het geboetseerde poppetje geverfd met rode kleurstof. Ik probeerde de kleurstof eerst met alcohol te mengen, maar dat lukte helemaal niet goed. Klonten en rode dunne alcohol (had wel maar een heeel klein beetje). Dus toen heb ik het gewoon met pure kleurstof geverfd. Maar dat is ook niet mooi. Hoe moet ik dit doen?

http://farm8.staticflickr.com/7011/6524702745_f7d3bf559d.jpg

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen :) Alvast bedankt!

Groetjes, Alma

Head over heels in ♥ with cake ...
Bruidstaart Groningen

Re: [feedback] kleurstof met alcohol mengen?

Leuke taart, de riem is net echt. Ik gebruik zelf doorzichtige sterke drank, bv. rum. Het mengen gaat eigenlijk altijd goed. Je moet inderdaad niet teveel gebruiken, maar te weinig is ook niet goed. Liefst moet je bijna druppelsgewijs toe weten te voegen.
Volgende keer gewoon proberen hoor! Ook erg leuk met goud en zilver.

Verder lezen op mijn blog vol how to's & recepten?
www.carolabaktzoethoudertjes.nl

3 Laatst bewerkt door Ottolien (17-12-2011 10:17)

Net zolang met alcohol mengen tot het wel dun en vloeibaar is (dus zonder klontjes). En steeds opnieuw alcohol toevoegen als het weer te dik gaat worden.

Ik gooi altijd maar een klein beetje alcohol bij een gedeelte van de kleursof in mijn bakje. En dan goed mengen met een kwastje en evt meer alcohol toevoegen.

Maar het makkelijkste is om dus in de juiste kleur te kopen en die te mengen met alcohol. Dat verft vind ik makkelijker (nee, mengt makkelijker)

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

4

Ik vind het zelf altijd het handigst om met echte alcohol te verven. Dus niet met wodka o.id. maar met pure alcohol, uit die kleine flesjes. Ik vind dat de kleur dan feller blijft. Maar dat kan ook maar mijn idee zijn, een ander werkt weer graag wel met wodka.

5

Dankjewel voor jullie reacties!!!! Heel fijn :)

Ik had idd met alcohol gemengd uit de kleine flesjes uit de webshop. En kleurstof van Americolor. Maar het mengde niet goed met de alcohol. Maar ik had ook een minidrupje kleurstof (want had weinig nodig). Misschien moet ik de volgende keer wat meer toevoegen?

Bruidstaart Groningen

6

:thumb: wat een leuke taart! :Y

Dat mengen gewoon blijven uitproberen :Y  Ik doe eerst beetje kleurstof/dust in een bakje en druppel daar de alcohol bij. Dan mengen met een kwast, totdat de klonten weg zijn.

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

7

Ik dacht dat je een verfje altijd maakte van dustpoeder en alcohol. Maar ik lees nu dat je gel hebt gebruikt, misschien ligt het daar aan? Dit weet ik dus niet zeker, maar het viel me op.

Groetjes, Petra
Sinds kort ook een website: http://www.prettaart.webklik.nl

8

Ja idd, ik gebruik ook vaak dustpoeder met alcohol, maar had nu rood nodig. En die had ik niet in dustpoeder. Vandaar dat ik kleurstofgel had gemengd met alcohol. Maar ik dacht een keer gelezen te hebben dat dat gewoon moest kunnen.

Bruidstaart Groningen

9

Leuke taart!
Ik meng de kleurstof meestal gewoon met een drupje water, dan heb je geen last van klontjes. Duurt dan wel iets langer om te drogen!

10

Mijn avatar is geschilderd met kleurgel gemengd met alcohol. Dus het kan zeer zeker Petra68!!

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

11

Leuke taart!! :thumb:

Wat betreft het verven kan ik je geen advies geven, maar je hebt al een hoop tips gehad.

Groetjes, Renata

12

Met citroensap mengen heb ik eens als tip gekregen.....

13

Ottolien schreef:

Mijn avatar is geschilderd met kleurgel gemengd met alcohol. Dus het kan zeer zeker Petra68!!

Ik wist dus niet zeker of dat kon, maar het kan dus! Da's mooi!

Groetjes, Petra
Sinds kort ook een website: http://www.prettaart.webklik.nl

14

ik gebruik meestal een "pipetje" omdat ik zelf "halal"ben (kan dat?  :P ) gebruik cintroensap met dus en dan druppelsgewijs mengen :) pipetje heb ik gewoon van de apotheek

It's never to late to become what you might have been

15

Ik vind jullie antwoorden heel fijn  :) De volgende keer probeer ik het dus gewoon weer! Nu 'durf' ik het weer! Heel erg bedankt!

Groetjes

Bruidstaart Groningen

ik kreeg vorige week (van cindy)  de tip omhet niet te mengen met een alcohol waar veel suiker in verwerkt zit

(ik deed het met malibu wat dus niet heel mooi werd)

When we lose the right to be different, We lose the privilege to be free- Nelson Mandela
https://www.facebook.com/PennysHobby

17

Hoi Alma.
Leuke taart!
'k zou wat poederkleurstofjes aanschaffen als ik jou was van je meest gebruikte kleuren die je waarschijnlijk zou willen gaan verven, zoals zwart, rood enz. Die zijn heel goed te vermengen met wat jenever maar ook met beetje water (<--tip van annelies, weet je um nog te herinneren?)

Fijne feestdagen!!!  :)

18

vind je taartje erg leuk zo  :thumb:
grt Carla