1 Laatst bewerkt door Cupcake Jessi (15-12-2011 19:49)

Onderwerp: Heel veel roze en een kroon!

Voor een verjaardag van een vijfjarig meisje moest ik een taart maken met een kroon en heel veel roze.
De kroon was wat gesukkel, maar vind hem uiteindelijk wel heel mooi geworden.

Heb wel een vraagje.. Tot nu toe bij iedere taart die ik heb gemaakt, bij het opleggen van de fondant op de taart heb ik bovenaan aan de rand altijd mini scheurtjes. En ik heb echt geen idee wat ik daaraan kan doen. Je ziet het niet heel erg goed, mja ik wil het altijd perfect hebben  :)
Dit is het geworden:

http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/383665_2660725869938_1009665112_32886485_2128841060_n.jpg

Tips zijn altijd welkom!!

Liefs, Jessica

2

Re: Heel veel roze en een kroon!

Leuk gedaan :thumb:

Taart groetjes Ellen

3

leuk!

Taart maken is mijn hobby. Taart eten ook!

4

Mooi!

Op zoek naar leuke taartspulletjes? Kijk vanaf nu op mijn site:www.specialetaartjes.nl/webshop. Spulletjes zijn ook af te halen in Eindhoven

5

mooi! Hoe heb je die kleur goud gekregen? En kan je zo'n kroon ook maken van marsepein?

Ik denk wel dat je het van marsepein kan maken.. Heb er tylosepoeder onder gedaan en dan rond een vaas (wel bakpapier tegen geplakt) gemaakt en een paar dagen laten uitharden.

Het goud heb ik met goudpoeder en dan goh zo'n eetbare alcohol van hier in de webshop. Dat mengen en dan erop geschilderd.

7

mooi zeg!

En dat van die minischeurtjes, misschien ligt het aan het merk fondant? Ik had eerst ook hele droge fondant, weet het merk niet meer, maar ben overgestapt op suikerpasta van de welkoop, supersoepel en geen scheurtjes!

Ja ik gebruik de fondant van de aveve. En die is eigelijk echt ni droog. Mja misschien te dun uitgerold.
Ochja, we zullen nog maar heel veel taartjes maken om te oefenen  ;)

9

die scheurtjes kunnen komen doordat de fondant droog is of niet soepel genoeg is.
Gewoon je handen een beetje vochtig maken en kneden en dan je handen wat insmeren met Crisco (tegen t plakken) en flink kneden, dat je t er warm van krijgt.
Dan word je fondant nl soepel en scheurt t minder snel.
Het kan ook komen omdat je te veel naar beneden "drukt"...
Snap je wat ik bedoel?
Als je de lap fondant op de taart legt moet je zorgen dat je bovenaan begint met smootheren en dat je de lap dus niet aan "de rok" naar beneden trekt...
Hopelijk snap je wat ik bedoel...
Anders zou ik t ook niet weten eerlijk gezegd...

Groetjes!

10

simone1990 schreef:

mooi! Hoe heb je die kleur goud gekregen? En kan je zo'n kroon ook maken van marsepein?

Marsepein word niet echt stevig.
Versieringen zoals deze kun je t beste maken met fondant.

En zoals Jessica al zegt verven doe je met alcohol en dustpowder.
En het helpt heel erg als je de ondergrond (dus de fondant) in de kleur neemt waarmee je gaat schilderen of  dusten.
Dus voor goud gele en voor zilver grijze fondant...
Hopelijk heb je iets aan deze tip :)

Groetjes!