1

Onderwerp: kapselmix aanmaken met aangezoete melk ipv water???

ik heb op de zoekfunctie gezocht, maar kon er niks over vinden,, dus vandaar even hier de vraag:

hebben jullie bij het maken van een kapsel (met de kapselmix) wel eens ipv water, aangezoete melk gebruikt (van die blikjes..)

komt de taart dan goed  omhoog, of is dit helemaal niet mogelijk..
ik hoor het graag,
alvast bedankt!!!

You can't get what you want, till you know what you want...
www.pleppestaarten.nl

2

Re: kapselmix aanmaken met aangezoete melk ipv water???

Heb het nooit geprobeerd maar zou het geloof ik niet doen. Bij verhitting caramelliseert de gecondenseerde melk. Weet niet of je biscuit dan omhoog komt  :s

3

ja, daar was ik ook wat bang voor! thx!

www.pleppestaarten.nl

4

djehr schreef:

Heb het nooit geprobeerd maar zou het geloof ik niet doen. Bij verhitting caramelliseert de gecondenseerde melk. Weet niet of je biscuit dan omhoog komt  :s

Yep en buiten dit is gecondenseerde melk een beetje dik dus dan gaat het nut van water ook weg aangezien dat echt vocht is dus zou zowieso het water nooit vervangen door iets wat niet echt een vloeistof is als je me nu nog begrijpt hahahah

walking on buttercreamclouds .....

5

Gecondenseerde melk caramelliseert door de suiker die er in zit. In biscuit beslag zit ook suiker. Ik denk niet dat het nu ineens sneller zal caramelliseren............

If life gives you lemons, make lemoncurd.

6

Ook ik denk dat het best wel eens zou kunnen.
Maar waarom zou je dit willen?
Als je biscuit niet zoet genoeg is zou ik gewoon wat poedersuiker toevoegen.
Als het om het vet gaat zou ik proberen olie toe te voegen of een eierdooier extra.

Gr,
John

Oordeel niet over mensen voordat je ze goed kent, de waarheid zou je nog kunnen verbazen.

7

JPS schreef:

Ook ik denk dat het best wel eens zou kunnen.
Maar waarom zou je dit willen?
Als je biscuit niet zoet genoeg is zou ik gewoon wat poedersuiker toevoegen.
Als het om het vet gaat zou ik proberen olie toe te voegen of een eierdooier extra.

Gr,
John

ik ga voor mensen die ik ken een soort Bolo di Kashupete maken.. maar heb gezegd dat ik wel een 'gewoon kapsel' wil maken. en dan de vulling met cashewnoten en aangezoete melk. nu dacht ik dat ik misschien het kapsel wat meer die kant uit kon laten gaan dmv aangezoete melk toe te voegen ipv water (met een druppel cognac, rum en vanille..) idd wat vetter en zoeter....  misschien moet ik het gewoon uitproberen met een klein taartje en kijken wat het doet, qua smaak en textuur..!

www.pleppestaarten.nl

8

femmie schreef:

misschien moet ik het gewoon uitproberen met een klein taartje en kijken wat het doet, qua smaak en textuur..!

Lijkt me een goed idee ;-)
Jammer dat je te ver weg woont, had best willen komen proeven :D

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

9

Miss Pebble schreef:
femmie schreef:

misschien moet ik het gewoon uitproberen met een klein taartje en kijken wat het doet, qua smaak en textuur..!

Lijkt me een goed idee ;-)
Jammer dat je te ver weg woont, had best willen komen proeven :D

:lol: als het lekker is, zal ik het even doorgeven..! als het totaal mislukt ook :)

www.pleppestaarten.nl