1

Onderwerp: Must have`s voor beginners?

Hallo allemaal,

Ik ben nog maar net begonnen met taarten maken.
En ik vindt het helemaal leuk.

Alleen ik vraag me af, wat zijn nu echt de must have`s voor als je net begonnen ben?
Graag hoor ik jullie tips.

Liefs

Lakoem dienoekoem walieya dien

2

Re: Must have`s voor beginners?

Ja, dat is een goeie vraag..
Ik ben ook net begonnen.. en zit van alles en nog wat te kopen bij Xenos en AH. Eigenlijk alles wat ik tegen kom en denk dat het wel handig zal zijn om taarten te maken  :rolleyes:
Ben benieuwd naar het antwoord!!

Kookblog met lekker wereldwijde recepten Blog: dulcefreska.blogspot.com/ facebook: www.facebook.com/dulcefreska

3

Ik kom een heel eind met en pollepel, een, deegroller, een schilmesje en mijn handen :D

4

de Projs-bureaumat van Ikea :Y
Kost 4,95 en je fondant/marsepein rol je er geweldig, zonder plakken, op uit  :)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

5

Carien schreef:

de Projs-bureaumat van Ikea :Y
Kost 4,95 en je fondant/marsepein rol je er geweldig, zonder plakken, op uit  :)

Haha zo leuk, ikea bureaumat...
Die ga ik onthouden voor als ik weer eens door de ikea aan het struinen ben.

6

Maar ik bedoel echt qua molds, vormpjes, tools etc?
En dingen om te vullen, bakken etc.

7

Ik doe het nu nog geen jaar. Mijn advies, een smoother om je taart mooi strak te maken. Crisco zodat het marsepein niet aan je handen kleeft. Qua molds en uitstekers kijk wat je mooi vindt en wilt gaan gebruiken voor je taart. Ik had wat verschillende bloemen.
Ook kan je ook uitstekers van klei die kinderen gebruiken kopen.

Tip ipv een roller kan je een deegrollen met siliconen mat kopen bij Xenos of ff naar de bouwmarkt voor een pvc pijpje.

Succes en heel veel plezier.

8

Loonster schreef:

Ik doe het nu nog geen jaar. Mijn advies, een smoother om je taart mooi strak te maken. Crisco zodat het marsepein niet aan je handen kleeft. Qua molds en uitstekers kijk wat je mooi vindt en wilt gaan gebruiken voor je taart. Ik had wat verschillende bloemen.
Ook kan je ook uitstekers van klei die kinderen gebruiken kopen.

Tip ipv een roller kan je een deegrollen met siliconen mat kopen bij Xenos of ff naar de bouwmarkt voor een pvc pijpje.

Succes en heel veel plezier.

Ja die smoother heb ik onlangs gekocht en de crisco ook.. dat werkt indd super.
Dat is ook wel een tip ja van de klei... is goedkoper ook..
Vindt alles namelijk wel erg prijzig.

ik denk dat ik indd ff voor een pvc pijpje ga.. ik heb doe roller van de xenos.. maar als die afgewassen is komt er allemaal water uit.. en troep.. Niet zo fris dus..

Bedankt voor je tips..