1

Onderwerp: Kindervullingen

Ik heb het hele forum afgezocht maar kan het antwoord niet vinden.
Ik maak niet zo vaak taarten/ cupcakes ed voor kinderen. Weet dus ook helemaal niet wat kinderen lekker vinden. Ik heb zelf 2 kinderen. 1 Eet alles en lust alles, de ander lust niets..Wat vreemd oogt en wat niet vaak op tafel komt (cupcakes ed) eet hij niet.
Ik ben wat aan het rondkijken voor een traktatie. Wil graag push up cakes maken en het liefst wat "gezond". Nu zag ik druifjes en aardbeien maar ja in februari is dat behoorlijk duur.
Nu is mijn vraag. Wat lusten de kinderen meestal wel. Wat zijn jullie ervaringen. Het mogen allerlei vullingen zijn. Hebben anderen die met hetzelfde probleem zitten ook wat aan dit bericht.
Alvast bedankt!!

Re: Kindervullingen

Mijn ervaring is dat de meeste kinderen wel banketbakkersroom en jam lusten. Deze gebruik ik dus het meest in kindertaarten. Cupcakes gevuld met jam gaat er ook altijd wel in.

3

Chocopasta, speculoos hagelslag, ganache ....

Taart groetjes Ellen

4 Laatst bewerkt door rorico (16-12-2011 00:21)

bavarois of jam of fruit of banketbakkersroom

je kan verschillende dingen combineren,
bijv de bakkersroom met laagje rode jam en/of fruit
bavarois kan je 1of2 smaakjes doen

favo bij de kids (hier tenminste noemen we dat kindveilige vulling)
bbr+aardbei of framboos
aardbeibavarois+citroenbavarois
bbr+bananenplakjes+evt bavarois
aardbeibavarois+sinaasappel/mandarijn zoetig bavarois
aardbeibavarois+banaanbavarois
evt onder elke laag een laagje aardbei-jam

als optie voor verse aardbeien kan je ook kiezen voor vlaaivulling! wel even mixen zodat het fijn gepureerd is en goed door elkaar.
of diepvriesfruit!

Je kunt alleen tijd verspillen,als je vergeet ervan te genieten

5

Heel erg bedankt voor deze tips en combinaties.
Hier kan ik zeker wat mee!

6

Zoete vullingen vinden de meeste kids wel lekker! Vlaaifruit in combinatie met room ( zwitsers/banket of slagroom)

Beter verwend dan verwaarloosd
       "Esmee 11-12-2007"