1

Onderwerp: Schar C, dun....

Ik heb beslag voor een biscuit gemaakt met Schar C-mix. Ik vond het wel erg dun. Hij staat nu in de over en hopelijk wordt het wat.

Heeft iemand hier ervaring mee???

Ik heb de mix als volgt gemaakt:

230 gr Schar
230 gr suiker
7 eieren
1 zakje bakpoeder
1 zakje vaniliesuiker

Vorm 25x25cm

Doe ik het goed???

Alsvast bedankt.

Ilonka

2

Re: Schar C, dun....

Ik heb hier vorige week mee gebakken, er zat bij het pak een apart briefje met een recept, heb dat maar gevolgd en ging goed. (voor een springvorm van 24cm)

4 eieren, 100gr basterdsuiker, 100gr SchärC, 1 theelepel citroenrasp

Mix de eieeren, suiker en citroenrasp minimaal 15 minuten op de hoogste snelheid; het moet een dikke schuimige massa zijn, die als een heel dik lint van de garde loopt. Zeef de bloem er boven en schep het luchtig door het eiermengsel, NIET mixen.
Schep het beslag in de vorm en bak die in ong 35 minuten gaar en bruin. Zet de oven uit en laat de vorm er nog 10-15 minuten in staan, open de deur nog niet. Open de deur hierna geleidelijk, zet hem eerst 10 minuten op een kier en daarna helemaal open, en wacht weer een paar minuten. De cake moet echt heel langzaam afkoelen.
Laat hem in de vorm afkoelen tot lauw, maak dan met een mes de rand los en haal de rand van de springvorm.

Na het afkoelen was de taart wel wat ingezakt, maar luchtig genoeg en prima eetbaar.

Voor een ronde van 20 cm, 3 eieren en de rest aanpassen; voor rechthoek van 22x32 cm 5 eieren en de rest aanpassen.

Wat een verhaal, hoop dat je er iets aan hebt!

taartenvanirma.simpsite.nl
Alles kan, behalve omhoog vallen, dat is onmogelijk...

3

Re: Schar C, dun....

Top hier was ik naar op zoek!!
Dank je wel!