1 Laatst bewerkt door lien189 (13-12-2011 22:23)

Onderwerp: [FEEDBACK] Winterse bruidstaart

Hier  een foto van m'n eerste bruidstaart... Feedback is van harte welkom ;)
Hoe krijg ik de onderrandjes van de taarten netjes? Lukt me steeds niet, doe er dan zo'n sierrand omheen maar op een stapeltaart krijg ik ze op de één of andere manier nog niet netjes.

Met het boetseren van de figuurtjes zijn de buikjes nooit helemaal netjes.. Door het kneden blijven er een soort 'kreukels' in zitten zeg maar, het lukt me niet om ze helemaal glad te krijgen. Iemand tips voor?

Verder benieuwd wat jullie er van vinden!
http://i40.tinypic.com/ngr6u1.jpg

http://i44.tinypic.com/102whu0.jpg

2

Re: [FEEDBACK] Winterse bruidstaart

jammer dat het fotootje een beetje klein is, of ik moet nodig eens langs de opticien!!
En die randjes tja, merk bij mezelf dat het steeds beter lukt, toch iets met ervaring ermee krijgen ofzo.
En het lukt de ene keer nu eenmaal beter/mooier dan de andere keer...

3

Hoi, ook ik kan niet goed zien wat je bedoelt door de kleine foto. Ik vind je taart heel mooi, ook qua kleur. Ik vind zelf dat het boetseren gemakkelijker gaat als je je handen goed insmeert met crisco en een balletje flink lang in je handen laat draaien. Dan zijn alle lijnen er wel uit. Proberen maar.

De randjes kan ik je niet mee helpen. Dat lukt mij zelf ook niet goed en een stapeltaart heb ik mij nog niet aan gewaagd.

Tieneke

4

Even een fotootje erbij geplaatst! Hopelijk is het zo duidelijker?

Crisco is inderdaad wel een goede tip, en het balletje dus langer draaien... haha, geduld is niet mijn sterkste kant volgens mij ;)

Ik zorg er altijd voor dat het superzacht is.
En dan een balletje draaien en dan heel lang tussen je handpalmen ronddraaien.

Ik heb het taartenvirus te pakken: www.choicetaarten.nl of Like mijn facebookpagina

6

prachtige taart en je sneeuwpopjes zien er zo lief uit ! Verder gewoon veel taarten blijven maken, dan worden die randjes veel makkelijker.

Groetjes, Conny

7 Laatst bewerkt door Annette52 (14-12-2011 21:26)

Je taart is leuk en gewoon blijven oefenen!
De randjes zijn ook een kwestie van steeds blijven doen. Ervaring enzo.
Voor balletjes voor de buikjes en alle andere dingen die je boetseert een foefje.
Draai de balletjes in je hand eens de andere kant op dus b.v eerst een paar keer naar links en dan paar keer naar rechts.
Klinkt raar maar het haalt al je scheuren en kreukels eruit.
Probeer maar. Succes.

1 % hulp is meer dan 100% medelijden!!!

8

Misschien een tip voor de randen. Laat de fondant (ik werk alleen met fondant) nog even liggen na het snijden, zodat die een beetje kan uitharden. Dan vervormt die al minder als je hem oppakt om tegen je taart te maken.

Vind de taart er verder wel heel erg leuk uitzien en vind je bruidspaar heel erg mooi

9

Een hele leuke taart!

Groetjes, Renata

10

Mooi gedaan! En wat een mooie kleur dat grijs. Hoe heb je die gemaakt?

met een taart in de hand, maak je overal vrienden

11

Bedankt voor de leuke reacties!

Geetje, goede tip! Ga ik zeker mee aan de slag. Ik werk overigens ook alleen met fondant, vind marsepein niet lekker werken en vind de smaak ook minder, maar dat is persoonlijk natuurlijk...

Minimokkel, voor het grijze fondant heb ik gewoon een kant-en-klaar pakje rolfondant gehaald, lekker makkelijk :) Vond het wel bij deze taart passen!

12

Vind het een leuke taart geworden, eens weer iets anders dan de 'standaard' bruidstaart.

13

lien189 schreef:

Bedankt voor de leuke reacties!

Geetje, goede tip! Ga ik zeker mee aan de slag. Ik werk overigens ook alleen met fondant, vind marsepein niet lekker werken en vind de smaak ook minder, maar dat is persoonlijk natuurlijk...

Minimokkel, voor het grijze fondant heb ik gewoon een kant-en-klaar pakje rolfondant gehaald, lekker makkelijk :) Vond het wel bij deze taart passen!

Super die kleur, past er heel goed bij inderdaad. En zelf gekocht is ook zelf gedaan :lol:

met een taart in de hand, maak je overal vrienden