1

Onderwerp: Bastognebotercreme te zoet?

Volgens het recept hier moet er 200 gr boter, 200 gram poedersuiker en een pak bastognekoeken in. Maar wordt dit niet veel te zoet? Ik heb namelijk 200/200 botercreme met een pak bokkepootjes gemaakt en daarvan vielen de vullingen bijna uit je kiezen, veeeel te zoet.... Wie heeft het al eens gemaakt?

2

Re: Bastognebotercreme te zoet?

ik heb alleen nog maar bastognecreme gemaakt met de botercreme-mix, en daar dan bastognekoeken aan toegevoegd. Ik heb toen een half pak koeken gebruikt en dat smaakte heerlijk !

Groetjes, Conny

3

Bokkepootjes zijn veel zoeter dan bastognekoeken, dus dat zal zeker zoeter zijn. Ik zou mengen met de botercreme van mix, de 1:1 is eigenlijk alleen lekker om af te smeren.

4

Inderdaad, met bokkepootjes heb ik het ook al regelmatig gemaakt, maar dan wel met de mix, niet met de 1-1.

Groetjes, Conny

5

Ik vind de 1:1 sowieso te zoet. Ik gebruik zelf altijd 1:1:1 Dit is 1 deel roomboter, 1 deel margarine en 1 deel suiker. De boter en margarine kloppen tot het luchtig is en dan de suikerbakkerspoeder toevoegen. Dit minstens 10 minuten mixen zodat het een witte crème wordt. Vervolgens kun je er elke smaak aan toevoegen die je wil.

Groetjes, Renata

6

Ik zou het of door de botercreme van de mix of door de slagroom doen. Niet door de 1:1 botercrème..

Beter verwend dan verwaarloosd
       "Esmee 11-12-2007"

7

Ik heb het gemaakt met 200 gram margarine en 100 gram poedersuiker met een half pak bastognekoeken en het viel heel erg in de smaak! Een aanrader dus

8

NewBee schreef:

Ik heb het gemaakt met 200 gram margarine en 100 gram poedersuiker met een half pak bastognekoeken en het viel heel erg in de smaak! Een aanrader dus

Fijn dat het gelukt is!!

Groetjes, Renata