1

Onderwerp: Startersvraag...

Hallo allemaal

ik ben zeer ambitieus van plan om morgen aan mijn allereerste taart te beginnen voor mijn dochtertjes 2e verjaardag.

Het moet een bumba taart worden, met 24cm biscuit-kapsel en fondant bekleding.

Nu ben ik dankzij deze site en forum al erg ver (denk ik) en heb ik bij Cook en Co heel veel spulletjes al gehaald maar heb toch nog vragen:

Over de creme au beurre: roomboter: moet dat gezouten of ongezouten roombboter zijn???

Over de lagen:
Ik heb een springvorm vn 24cm en ben van plan mijn biscuit 2x door te snijden. Ik heb geen speciale taartzaag gekocht vond ik nogal duur voor een 1e probeersel: tips?? Gewoon een groot broodmes en op hoop van zegen recht snijden ?

Ik heb bakspray van Baukje gekocht voor invetten: goed of gewoon boter?

Ik ben van plan vrijdagavond de biscuit te bakken, en de taart dan zaterdagavond te snijden en te vullen (1x Cr au B en 1x jam met een rand van cr au beurre tegen doorlopen)

en dan zondagochtend met de fondant aan de gang. Daarover zal ik mijn vragen op het bekleden topic zetten.

Ik hoop een blauwe bumba taart te klussen...
Kan wel wat hulp gebruiken, alvast dank voor evt reacties!

2 Laatst bewerkt door Lenney (15-12-2011 14:49)

Re: Startersvraag...

Bisciut gewoon op goed geluk doorsnijden met een lang broodmes!

De bakspray is geweldig!!!

Vragen uit je andere topic:
Je roller zou ik een beetje "insmeren" met poedersuiker tegen het plakken van de fondant, maar niet teveel want dan krijg je vlekken. Ik doe de fondant niet opwarmen.

3

Hoi,

Ik gebruik altijd ongezouten boter.
Als je geen taartzaag hebt, kan je de hoogte met tandenstokers aangeven en dan snijden of met een draadje(snap je het nog?)
Wat je tijd-indeling betreft, vrijdagavond bakken en zondag helemaal afmaken, zit je volgens mij prima.

Succes!

If you're lucky enough to be different, don't ever change!
Groetjes, Katja

`Plaats een foto als je de taart hebt gemaakt.

5 Laatst bewerkt door WishCake (19-12-2011 14:07)

Het is gelukt en was een boel priegelwerk tot zaterdag in de nacht toe, maar toen was hij dan ook wel af, ipv de zondagochtend nog de bekleding doen.
Ik vond superleuk om te doen, moeilijk vond ik de grote lap fondant uitrollen en er goed overheen krijgen...pff hield toch wat plooien over... maar goed.
Mijn schoonmoeder vroeg van welke bakker die kwam. Toen zei ik dat ik het zelf had gedaan geloofde ze me niet en zei alleen maar jaja!

:)

nu bedenken wat ik van wat ik over heb ga creeeren!

http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/396339_2981421094388_1227752382_3415868_946620193_n.jpg

6

Wauw, hij is mooi geworden!
En wat een supercompliment van je schoonmoeder!

If you're lucky enough to be different, don't ever change!
Groetjes, Katja

7

@ Katja:
:) dankje!
(ben ook best wel beetje trots!)
Ben echt niet zo heel creatief namelijk!

8

Lenney schreef:

Vragen uit je andere topic:
Je roller zou ik een beetje "insmeren" met poedersuiker tegen het plakken van de fondant, maar niet teveel want dan krijg je vlekken. Ik doe de fondant niet opwarmen.

Nee niet met poedersuiker! Dat wordt zo gigantisch vies zoet!
Gewoon een beetje Maïzena gebruiken (kost niks en heb je waarschijnlijk wel in huis als je zelf soep bind of saus maakt)

..*Heerlijk aan het bakken*..

9

Echt super gelukt zeg!
Ook leuk die letter kaarsjes van de Albert Heijn! :P

..*Heerlijk aan het bakken*..

10

@Wishcake heel leuk geworden !!! :thumb:  :thumb:  :thumb:  :Y

1 % hulp is meer dan 100% medelijden!!!

11

leuke taart !

albert heijn heeft tog alleen happy bday? oid ?