marlies schreef:Maar dan wel de wat moeilijkere figuren inderdaad, want een sneeuwvlokje steek je net zo gemakkelijk uit een grote lap fondant en dan haal je er ook meer uit, aangezien ik 'maar' een mini heb 
Klopt, maar dan moet je die uitsteker van dat sneeuwvlokje natuurlijk wel hébben 
Ook met die vogeltjes zou het met grotere hoeveelheden natuurlijk schelen, want dan ga je niet elk onderdeeltje los laten uitsnijden. Je maakt dan eerst gewoon 6 groene vogeltjes, dan zes blauwe en dan zes gele. En dan de losse onderdeeltjes uitwisselen.
Is trouwens alleen maar speculatie van mij hoor, want ik heb zelf geen cricut. Ik heb wel een silhouette cameo besteld (omdat je daar geen cartridges voor nodig hebt, je kunt zelf elk jpeg-bestandje redelijk simpel omzetten in een snijbestand) maar die moet nog geleverd worden. En dan moet ik nog achter een mesje aan wat fondant kan snijden maar daar wacht ik nog even mee want voor hetzelfde geld lukt dat met het bijgeleverde mesje ook. Is een nieuw model meshouder dus ik heb er nog geen ervaringsverhalen over gevonden. Blijkt het met het bijgeleverde mesje niet te kunnen dan bestel ik alsnog het speciale fondant-meshoudertje (daar passen de losse mesjes van de cricut in).
Ik denk zeker niet dat ik die machine voor elke taart zal gaan gebruiken want daarvoor vind ik het handwerk gewoon te leuk. Maar voor sommige patronen en figuren is het wel heel leuk om hem in huis te hebben. En omdat ik vorige week ineens onverwachts nog geld terugkreeg van de belasting over 2007 kon ik het niet laten...
Het was precies het aanschafbedrag van de silhouette cameo dus het heeft denk ik zo moeten zijn