1

Onderwerp: de kersthond van t forum ..vullen of niet?

hai allemaal ff een vraagje :)

Aangezien het bijna kerst is en ik de howto van de kersthond tegen kwam.. ging ik bijna zelf kwijlen. Wat is hij leuk. Ik zit te denken om deze voor mijn klas te maken, maar bedacht me later.. ehm.. ze gaan uit van 2 15cm op elkaar.. das zo een 15 cm al.. en als je hem dan nog vult ook ook nog wat cm erbij.. is dat nog wel te doen?
In de how-to vullen ze hem volgens mij nl niet.
Als je hem vult.. dan wordt t ook stutten denk ik zo?

Bedankt voor t meedenken.

ps.. nu ik mn titel zo lees.. kan je er rare kalkoen gedachten bij krijgen.. psstt relax.. gevulde hond lijkt me niet lekker  :+

2

Re: de kersthond van t forum ..vullen of niet?

Ik heb hem ook gemaakt en hem wel lekker gevuld :P . Ik vind hem anders zeer droog worden.

Ik heb geen 2x 15cm op elkaar gezet, maar een verhoogde 15cm gebakken. Heel stom, maar dan vind ik dat ik hem niet hoef te stutten en dat er ook geen kartonnetje tussen hoeft (wel een laagje extra vulling).

Succes, hij is zo leuk om te maken.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

3

dat kan natuurlijk ook nog inderdaad.. een 15 ophogen..
Heb jij de hoeveelheid van een 20 cm erin gedaan?

en ff gekke vraag.. voor hoeveel personen zou hij dan worden.. een hoge 15 cm? ( ff rekenen voor de kids in de klas nl)

4

Oeps, ik heb hem 2 jaar geleden gemaakt dus ik weet niet meer hoeveel ik in de pan heb gegooit.
Ik vermoed gewoon de hoeveelheid voor 15 +1 ei (en extra mix uiteraard).

Tja, ik heb hem bij het buffet gezet, dan maakt het aantal niet zo uit. En dan verdubbel je zo het aantal personen. Maar ik denk dat er voor kids toch al gauw een stukje of 10 uit kunnen.

Groetjes, Ilonka

5

hmzz.. dan ga ik wel eens opzoeken wat voor hoeveelheden er dan zouden gelden.

10 personen..das wel weinig. Ik heb 24 kids.. en ik was al van plan er cc bij te maken.. maar 10 is wel erg weinig. Ik had denk ik iets te simpel gedacht..: 15 cm is voor 6 pp dus 2 x 15 cm is voor 12 man plus de snuit.. 15 man.

Helaas dus..

Bedankt voor t meedenken .. maar ben bang dat ik iets anders moet verzinnen..of t wordt een bouvier of zo.. :grr:

6

Een Sint Bernhart :D

7

of je maakt 2x een 20 cm.

Met vriendelijke groet
Jolanda

8

als die drank bij zich heeft is hij welkom :)

9

jolandavrk schreef:

of je maakt 2x een 20 cm.

Dat dacht ik ook en dan maak je de snuit ook gewoon een klein beetje groter.

Groetjes, Ilonka

10

zat ik ook aan te denken ,.. maar zijn jullie niet bang dat het dan idd geen lief schattig hondje meer wordt maar een mega bouvier???

11

sweet978 schreef:

zat ik ook aan te denken ,.. maar zijn jullie niet bang dat het dan idd geen lief schattig hondje meer wordt maar een mega bouvier???

Hij blijft schattig zolang je de taarten maar in evenwicht houdt. Dus niet dat hele kleine snuitje, maar een schaaltje groter. En misschien iets hoger gaan :think: maar dat hoeft niet volgens mij.

Groetjes, Ilonka

12

hmzz..weet je..we gaan t volgende week gewoon proberen met 2 x 20 opelkaar. Ga straks wel ff de kast in zoeken naar een bijpassend schaaltje dat in de oven kan.

Ik denk trouwens dat ik hem wel stut aangezien ik 2 volledig gevulde taarten ga gebruiken.

Thanx voor t meedenken :)

13

Waar staat de howto van de kersthond dan? Ik kan hem namelijk niet vinden.

14

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=73106

via zoekfunctie
kersthond bij de how to's

succes..hij is te schattig :)

15

Ik snap van de zoekfunctie, alleen werkt dit niet goed op mijn IPad  :rolleyes:

Bedankt voor de link.

16

ehm.. ze gaan uit van 2 15cm op elkaar.. das zo een 15 cm al..

De how-to heeft het over 1 biscuit van 12,5 cm rond en ongeveer 12 cm hoog.......
In de how-to vullen ze wel...........

Als je echt voor zoveel kids nodig bent, zou je er natuurlijk ook 2 kunnen maken om het schattig te houden. En kinderen eten vaak kleinere stukjes.

17 Laatst bewerkt door sweet978 (14-12-2011 22:09)

ok..goedemorgen..ik geloof dat ik nu dus echt voor mijn lees test gezakt ben :o

12 cm hoog krijg ik denk ik niet voor elkaar met mijn bakblikken..ook net als ik ze verhoog. T worden er hier dus wel twee op elkaar denk ik.

Ik was idd van plan er meerdere cc's bij te maken ipv nog een taart.. t is al zo een propfestijn op zo een kerstetentje