1

Onderwerp: Dit was wel een heeele grote!

Dit was mijn grootste taart ooit een vierkante van 50/50 cm en hij was niet te tillen :D
Gemaakt voor de opening van Primark in zaandam,dit moest het worden en meer mocht er niet op :/
Ik heb hem bekleed met satin ice maar dat spul droog zo snel uit zodat het snel ging scheuren en kreeg helaas ook wat barstjes op de randen.Vraag me af of iemand anders daar ook last van heeft.

Sorry voor de slechte foto maar het was s'morgens nog erg donker en ik zou trouwens ook niet weten waar ik dat grote ding neer zou moeten zetten :)

http://www.mijnalbum.nl/Foto-4OYSAZB3.jpg

vanillecreme en aardbeienjam

En nog een Ben 10,moest even kijken wie dat was hoor!
http://www.mijnalbum.nl/Foto-TCRZLEO7.jpg
Chocolade biscuit met caramelcreme en caramellaagje

2

Re: Dit was wel een heeele grote!

Wel erg mooi hoor! :Y  :Y  :Y

1 % hulp is meer dan 100% medelijden!!!

3 Laatst bewerkt door Tiny1234nl (13-12-2011 00:22)

leuke taart,vooral die van Ben. En jeetje 50 cm is zeker groot,past niet eens in mijn oven. Wat een klus!

Taart maken is mijn hobby. Taart eten ook!

Je BEN 10 is echt een stoere taart :thumb:

Maar die grote van 50cm, waar heb je de satin ice op uitgerold en hoe heb je die enorme lap op je taart gekregen?...netjes hoor ik doe het je niet na :thumb:

5

jemig wat gaaf!!! En strak! Vraag me dat idd ook wel af hoe je dat met die megataart gedaan hebt, mij breekt t zweet al uit bij een 25cm taart...  :/

heel knap gedaan hoor!! ik moet dus binnenkort ook een grote taart gaan maken... en zit al de hele tijd te denken hoe ik in godsnaam die grote lap fondant er op moet gaan krijgen... :s
heb je mischien een tip?

7

Wat gaaf dat je de taart voor de Primark mocht maken, hij is mooi. Ik ga er binnenkort maar eens heen!

Steefs Taartjeswereld
http://steefstaartjeswereld.nl/

8

:lol: Niet echt een taart waar jouw talent in tot z'n recht komt :+

Gelukkig is Ben10 dat wel! :-D

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

9

Da's idd een grote taart......

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."

10

nou dat doe ik je niet na hoor. en hij is ook zo mooi recht!!! of heb je met allemaal losse platen gewerkt voor die grote taart? en dan ook nog eens in 1 grote lap bekleden! :thumb:
je ben10 taart vind ik superleuk gedaan ook met het geschilderde op de achtergrond!

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

11

Dank je wel voor de leuke reacties :)
Ik heb 4 taarten van 25 cm gebakken en die allemmaal laag voor laag op een 50 cm plaat gelegd.
Ik heb ook niet zo'n grote oven hoor,was het maar waar.
Ik heb het fondant maar op een zeil op mijn eettafel uitgerold en iedere keer opgemeten en toen samen met mijn man erover heen gelegd.
Alleen mijn man deed hem er iets te snel bovenop waardoor er aan de ene kant te weinig fondant zat :s
Eraf halen was geen optie want hij was afgesmeerd met ganache,daarom de sierrand eromheen gemaakt.
Ik weet niet of ik nog zoiets ga maken hoor het is bijna niet te doen zo'n lap en inderdaad adrienne ik kon niet echt mijn ei kwijt met deze.

12

Jeetje zeg zo'n grote taart in één keer bekleden, mijn complimenten want het ziet er heel goed uit!

Groetjes Willy